خانواده‌های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تبیین کنند
کد خبر: 1436807
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷
حجت‌الاسلام حسنی:

خانواده‌های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تبیین کنند

گروه اجتماعی: قائم‌ مقام نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره به این مطلب که خانواده‌های شهدا باید از مسئولیت خود برای حفظ انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس بهترین بهره را ببرند، گفت: شما باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌خصوص نسل جوان تلاش کنید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحبیب‌الله حسنی، قائم‌ مقام نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران شب گذشته، 15مرداد با تعدادی از خانواده‌های شهدا مشهد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ حسینعلی حسین‌زاده، مشاور اجرایی و کارآفرینی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد احراری، مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، اولین دیدار از والدین شهیدان محمد ابراهیم و محمد اسماعیل سعیدی‌نجات بود، سپس به دیدار محمدعلی موحدی محصل طوس، آزاده و جانباز روحانی 35 درصد با ‌77 ماه اسارت رفته و در پایان به بیمارستان رضوی برای ملاقات همسر شهید منصور قاسمی و مادر شهید علی اکبر کفاش بازاری رفت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحبیب‌الله حسنی؛ قائم‌ مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها ضمن تقدیر و تشکر از صبر و شکیبایی این خانواده های معزز در راه اسلام و انقلاب، اظهار کرد: کوه صبر در برابر شما خانواده شهدا و ایثارگر سر تعظیم فرود آورده است.

وی با بیان اینکه خانواده ها شهدا و جانبازان پرچم دفاع از دین مبین اسلام و نظام مقدس ایران اسلامی را برعهده دارند، عنوان کرد: شما با اهدای فرزندان خود در راه این انقلاب گامی مؤثر در پیروی حق برابر باطل برداشتید.

حجت‌الاسلام حسنی در ادامه با اشاره به این مطلب که  خانواده‌های شهدا باید از مسئولیت خود برای حفظ انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس بهترین بهره را ببرند، گفت: شما اکنون در جبهه مجاهدت و دفاع از دین قرار دارید و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص نسل جوان تلاش کنید.

قائم‌ مقام نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان اینکه شما هم‌اکنون در حال انجام یک امتحان بزرگ هستید، افزود: همیشه خداوند بندگان برتر خود را مورد امتحانات بزرگ قرار می‌دهد و شما نیز به‌عنوان بهترین بندگان خدای متعال مورد امتحان قرار گرفته‌اید.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب برنامه دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را از نخستین سال‌های فعالیت‌شان در کشور در دستور کار قرار داده‌اند و امسال نیز رئیس جمهور با جدیت فراوان پیگیر این موضوع است به طوری که با خانواده شهدا دیدار دارند و حتی وزرای دولت نیز با خانواده شهدا دیدارهایی داشته‌اند.

captcha