فیوضات لیالی قدر نشان از رحمت واسعه الهی به بندگان است
کد خبر: 1431587
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
حجت‌الاسلام قیاسی:

فیوضات لیالی قدر نشان از رحمت واسعه الهی به بندگان است

گروه اجتماعی: امام جمعه بیله‌سوار گفت: فیوضات لیالی قدر نشان از رحمت واسعه الهی به بندگان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قیاسی، امام جمعه بیله‌سوار، شب گذشته، 29 تیرماه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان، به تبیین فضایل شب قدر و امام علی (ع) پرداخت و گفت: شب قدر، شبی است که تقدیر یک ساله انسان در آن رقم می‌خورد لذا انسان باید سعی کند که در این شب خواسته‌هایش را با خداوند مطرح کند و مشمول رحمت خداوند شود.

وی افزود: بزرگان توصیه کرده‌اند که انسان در این شب همه خواسته‌هایش اعم از مادی و معنوی را با خداوند درمیان بگذارد تا آنچه خیر و صلاح است برای او مقدر شود.

حجت‌الاسلام قیاسی با بیان حدیثی گرانبها از پیامبر گرامی اسلام(ص)، ادامه داد: هر کس از فیض این شب قدر محروم شود از تمام خیرات محروم شده است و محروم نمی‌ماند از خیرات شب قدر مگر کسی که با اعمال خویش خود را محروم کرده است، لذا انسان‌های مؤمن و خدا ترس باید با تلاش مضاعف در این شب‌ها از خداوند متعال طلب مغفرت و بخشش گناه کنند.

امام جمعه بیله‌سوار در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان مظلومیت حضرت امام علی(ع) در طول دوران حکومتش اشاره کرد و افزود: مردم زمان حیات امام علی(ع) قدر و منزلت آن امام همام را نشناختند و آن امام به تیغ جهالت مردم عصر خود به شهادت رسید.

در این مراسم که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی بیله‌سوار در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، عزاداری، مداحی و مراسم قرآن به سرگیری با حضور اقشار مختلف مردم اجرا شد.

captcha