خدافراموشی و خودفراموشی از اثرات تماشای برنامه‌های ماهواره است
کد خبر: 1428384
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

خدافراموشی و خودفراموشی از اثرات تماشای برنامه‌های ماهواره است

گروه اجتماعی: امام جمعه اصلاندوز خدافراموشی، خودفراموشی، افسردگی، آلودگی روح و گوشه‌نشینی و ترویج خیانت بین زن و مرد را ازجمله اثرات مشاهده برنامه‌های مخرب ماهواره دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده، امام جمعه اصلاندوز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به اثرات مخرب مشاهده برنامه‌های ماهواره بر روی خانوادها و به‌ویژه جوانان، گفت: فیلم‌هایی که رفتارهای خشونت آمیز زیادی دارند، صدمات و آسیب‌های زیادی را از لحاظ روحی به جوانان به‌ویژه کودکان وارد می‌کنند.

وی ماهواره را بلای خانمانسوز بین خانواده‌ها دانست و افزود: به طور کلی خیانت، دوستی‌های نادرست و نامتعارف بین زنان و مردان حتی بین متأهلان، دوستی‌های آشکار دختر و پسر، روابط نامشروع و.. . از تبعات ورود ماهواره به جامعه ایرانی است.

امام جمعه اصلاندوز خدافراموشی، خودفراموشی، افسردگی، آلودگی روح و گوشه‌نشینی و ترویج خیانت بین زن و مرد را ازجمله اثرات مشاهده برنامه‌های مخرب ماهواره دانست و بیان کرد:اعتیاد به برنامه‌های مخرب ماهواره‌، ارزش‌های اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام اسدزاده به راهکارهای مقابله با آسیب‌های ماهواره اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان با برگزاری انواع برنامه‌های فرهنگی، معنوی و ورزشی باعث می‌شود که آنها دیگر به سراغ ماهواره نروند.

وی با صفاترین و عظمت‌ترین خانواده را خانواده اسلامی عنوان کرد و از مسئولان خواست بیشتر به فکر اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشند چون تنهاترین دینی که به جامعه و خانواده ارزش می‌دهد دین اسلام است.

captcha