تکفیری‌ها، عاملان مقابله با بیداری اسلامی هستند
کد خبر: 1422978
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
غیب‌پرور:

تکفیری‌ها، عاملان مقابله با بیداری اسلامی هستند

گروه سیاسی: فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه قاتلان شیعیان در عراق همان کسانی هستند که در فلسطین اهل تسنن را می‌کشند، تکفیری‌ها را عاملان مقابله با بیداری اسلامی در دنیا دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر استان فارس شب گذشته، 6 تیر در مجمع بسیج شهرستان خنج در جنوب استان فارس با اشاره به تشکیل مثلث شوم ایجاد شده از سه دهه قبل تاکنون بر علیه امت اسلام گفت: اسلام یگانه شریعتی است که می‌تواند انسان معاصر را نجات دهد و از همین‌رو منطقه‌ای را که آنها خاورمیانه معرفی می‌کنند و منابع عظیم نفت و گاز در آن است را آماج اهداف شوم خود قرار می‌دهند.
وی با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه از جنگ میان مسلمانان استقبال می‌کند، افزود: دشمنان قسم خورده اسلام به‌صورت علنی مکنونات قلبی و آمال و اهدافشان را به زبان می‌آورند.
غیب‌پرور ادامه داد: این‌ها همان کسانی هستند که در فلسطین برادران اهل سنت را قطعه قطعه کردند و همان رفتار را در سوریه و لبنان نیز با شیعیان انجام دادند و متاًسفانه کشورهای همسایه ما نیز با سرازیر کردن پول نفت به جیب آنها از این حرکات دفاع می‌کنند.
فرمانده سپاه فجر فارس با طرح این سئوال که آیات سنت پیامبر مکرم اسلام(ص) سربریدن با اره برقی است؟ گفت: آیا چنین اقداماتی سیره پیامبر(ص) در فتح مکه این بود؟ در این زمینه باید به آیات قرآن نگاه کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اسلام را اینگونه معرفی کردن در دنیا بی‌سابقه است، گفت: این نوع رفتارها باعث انسجام هر چه بیشتر مسلمانان جهان شده است.
غیب‌پرور خاطرنشان کرد: شیخ الازهر مصر و بسیاری از علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی این علیه این اقدامات موضع‌گیری کردند و در همین جلسه نیز بزرگوراران و علمای اهل سنت اینگونه رفتارها را محکوم کردند. با این اوصاف اگر اسلام این چیزی است که علمای ما می‌گویند تکلیف این گروهکهای تکفیری تروریست مشخص می‌شود یعنی یک جریان شوم در مقابل جبهه نورانی اسلام و بیداری اسلامی در جهان.
وی با اشاره به اتحاد عجیب جریان‌های مرتجع منطقه و اتحادیه اروپا و آمریکا به همراه ترکها در موضوع سوریه و برکناری بشار اسد، گفت: این رفتار نشان داد که عموم مسلمانان در فضای فکری 50 سال قبل نیستند و اوضاع و شرایط جهان را به خوبی فهمیده‌اند و مسلمانان علی‌رغم نظر مخالف برخی از حاکمانشان دریافته‌اند ماهیت کدخدای خود خوانده این عالم یعنی آمریکا، مقوایی و پوشالی است.
فرمانده سپاه استان فارس ضمن بر شمردن خصوصیات جنگ تروریست‌ها در سوریه و عراق افزود: دشمنان اصلی اسلام این بار دیگر مستقیم وارد کارزار نشدند؛ آن‌ها حلقه واسطی را در سوریه و عراق فعال کردند که به نیابت از آنها در حال خونریزی است و در عراق هم بعد از آنکه نتیجه انتخابات بر خلاف اهداف آن‌ها بود با فعال کردن نمک خورده‌های رژیم بعث صدام و گسیل گروه‌های تکفیری به منطقه نیت خودشان را عملی کردند.
غیب‌پرور در ادامه با اشاره به شهادت سردار اسکندری در سوریه گفت: این شهادت‌ها مایه برکت نظام و اسلام و انقلاب است اما آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که بدانیم در این برهه از تاریخ وظیفه ما چیست؟ اگر رسول خدا(ص) در بین ما بود چه موضعی می‌گرفت؟ یقیناً موضع پیامبر بزرگ اسلام نیز موضع اختلاف، کینه‌توزی، دشمنی، توحش، قتل و غارت نبود و دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی نبود.
این مقام مسئول با اشاره به عظم ملی و فراگیر در دوران دفاع مقدس گفت: شهدای اهل سنت نگاه دقیقی داشتند و بصیرت آنان الگوی امروز ماست و این‌ها متعلق به اسلام هستند.

captcha