مسجد مقدس جمکران فضایی مناسب برای ترویج فرهنگ عاشوراست
کد خبر: 1416702
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
شاعر آئینی کشور:

مسجد مقدس جمکران فضایی مناسب برای ترویج فرهنگ عاشوراست

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: محمدعلی مجاهدی بیان کرد: مسجد مقدس جمکران فضایی مناسب برای ترویج فرهنگ عاشوراست.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، محمدعلی مجاهدی (پروانه)، شاعر آئینی کشور گفت: باید بتوانیم روح نهفته در فضای مسجد مقدس جمکران را از بطن آجرهای بی‌روح ظاهری بیرون کشیده و در اختیار خیل کثیری از تشنگان معرفت و زائران گسترده مسجد مقدس جمکران قرار دهیم که این امر همان کار فرهنگی ست.

این شاعر فرهیخته با تشکر از کارهای انجام شده در مسجد مقدس جمکران افزود: بنده با شناختی که از حجت‌الاسلام تکیه‌ای دارم و همچنین، کارنامه درخشان ایشان در حوزه‌های فرهنگی، اطمینان دارم که کارهای فرهنگی گسترده‌ای انجام خواهد گرفت که برگزاری این جلسه شعر با چنین کیفیت بالایی یکی از اقدامات ایشان است.

مجاهدی پروانه با اشاره به اهمیت بالای شعر عاشورایی گفت: ما باید بتوانیم پیوند تنگاتنگی بین شعر مهدوی و عاشورایی ایجاد کنیم و احاس می‌شود در این قسمت دچار خلل هستیم.

وی ادامه داد: ظهر عاشورا که سراپا غصه و درد است دارای فرهنگ مهدوی است و شاعر باید بتواند این موضوع مهم را به عزاداران انتقال دهد که در ادامه نهضت حسینی پرچم اسلام طبق وعده الهی و به دست حضرت بقیة‌الله(عج) بر کل جهان برافراشته و وعده الهی محقق خواهد شد.

یادآور می‌شود، محمدعلی مجاهدی پروانه بیش از 20 اثر شعر به چاپ رسیده است که مأمنی برای شعرای جوان آئینی کشور است.

captcha