۱۵ خرداد ۴۲ تجلی پیوند معنوی مردم با ارزش‌های دینی است
کد خبر: 1414518
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
غفاری تأکید کرد:

۱۵ خرداد ۴۲ تجلی پیوند معنوی مردم با ارزش‌های دینی است

گروه سیاسی: خطیب جمعه خلیل‌آباد بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: حماسه ۱۵ خرداد ۴۲، مبدأ انقلاب اسلامی، تداوم نهضت جهانی امام خمینی(ره) و تجلی پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم ایران اسلامی با ارزش‌های دینی و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام اباصلت غفاری، خطیب جمعه خلیل‌آباد روز گذشته، 16 خرداد در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته در اجتماع نمازگزاران این شهر گفت: امام راحل(ره) سیاست، قانونگذاری و سایر موارد را به‌صورت اسلامی برای ما به‌جا گذاشتند لذا وظیفه داریم این میراث را حفظ کرده و از دستورات آن پیروی کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای حماسه جاوید پانزدهم خرداد، بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره) تأکید کرد و ادامه داد: این حماسه مبدأ انقلاب اسلامی و تداوم نهضت جهانی امام خمینی(ره) و تجلی پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم ایران اسلامی با ارزش‌های دینی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام غفاری اظهار کرد: 15خرداد سال 42، پیوند امت با ولایت و مردم با روحانیان در صحنه اجتماعی و سیاسی ایران به‌شمار می‌رود به‌گونه‌ای که به تمامی ناباوران کوردل و استکبار جهانی، درسی بزرگ و عبرتی جاودان داد.

خطیب جمعه خلیل‌آباد در ادامه به تحولات اخیر در سوریه اشاره کرد و افزود: سوریه اکنون در سراشیبی پیروزی قرار گرفته است زیرا تقریباً هفته‌ها و ماه‌های آخر عمر تروریست‌ها در سوریه است لذا توطئه‌گران علیه سوریه باید عقب‌نشینی کنند چون مردم سوریه ثابت کردند به تنهایی با گفت‌وگو و تفاهم، قادر به حل مشکلات و حفظ جایگاه تاریخی خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع)، ایشان را آینه تمام نمای پیامبر اکرم(ص) توصیف کرد که دارای شهامت، شجاعت، بصیرت، بیداری و معرفت الهی بود به‌گونه‌ای که الگو و سرآمد جوانان عالم شده است.

حجت‌الاسلام غفاری توجه به توان، علم و تخصص جوانان را موجب شکست دشمنان دانست و ابراز کرد: برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور نباید به دشمنان اعتماد و اتکا کرد.

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان مناسبت‌های این ماه به میلاد منجی عالم بشریت اشاره کرد و گفت: انتظار فرج بزرگ‌ترین هدف زندگی ما و هسته اصلی جوش و خروش انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان اهل بیت(ع) در دستگاه زندگی که مظهر اخلاق و ادب بود، تربیت شده‌اند لذا جوانان ما نیز باید تربیتشان اسلامی باشد، اظهار کرد: استقلال فکری و اعتماد به نفس امری است که باید سرلوحه کارهای جوانان باشد و رفتار و گفتار جوانان نیز باید طوری باشد که الگو و مظهر عبودیت، ادب و اخلاق باشند و به درجات علمی کم قانع نشوند.

حجت‌الاسلام غفاری همچنین هفته جهاد کشاورزی را از مناسبت‌های پیش روی دانست و اظهار کرد: توانمندی‌های بسیار خوبی برای کشت انواع محصولات کشاورزی در خلیل‌آباد وجود دارد که می توان با ایجاد کردن زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز و استفاده بهینه از منابع آبی ضمن افزایش تولید و رونق اقتصادی زمینه اشتغال به کار افراد جویای کار و به‌ویژه دانش‌آموختگان این بخش را فراهم آورد.

captcha