98 مسجد تونس از کنترل سلفی‌ها خارج شد
کد خبر: 1413535
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

98 مسجد تونس از کنترل سلفی‌ها خارج شد

گروه بین‌الملل: دولت تونس اعلام کرد که کنترل ۹۸ مسجد این کشور را که پیش از این توسط سلفی‌ها اداره می‌شد، به دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «businessnews»، «عبدالستار بدر»، مدیر دیوان وزارت امور دینی تونس، در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که از 150 مسجدی که در کنترل سلفی‌ها قرار داشت، 98 مسجد با تلاش نیروهای امنیتی در کنترل دولت قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت وزیران، تمامی مساجد کشور باید تا قبل از پایان تابستان توسط امامان جماعتی که وزارت امور دینی تعیین می‌کند، اداره شوند.
پس از انقلاب تونس، حدود 150 مسجد در اختیار سلفی‌های تندرو قرار گرفت و تاکنون دولت موفق شده است که بیش از 98 مسجد را تحت نظارت خود درآورد.
پیش‌ از این، وزیر امور دینی تونس در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرده بود که 150 مسجد از کنترل دولت خارج هستند و افرادی که این اماکن عبادی را اداره می‌کنند، «خطرناک و تندرو» هستند و به همین دلیل طی چندماه دولت قصد دارد تا افراد جدیدی را برای اداره این مساجد تعیین کند.
یادآور می‌شود، تلاش نیروهای دولتی برای بازپس‌گیری مساجد از دست سلفی‌ها برخی مواقع به خشونت و درگیری بین نظامیان و حامیان جریان‌های تندرو نیز کشیده می‌شود و همین مسئله، پیشرفت در کنترل همه مساجد توسط دولت را با مشکل مواجه کرده است.

captcha