حضور مقتدر ایران در صحنه‌های مختلف مدیون خون شهداست
کد خبر: 1405973
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

حضور مقتدر ایران در صحنه‌های مختلف مدیون خون شهداست

گروه سیاسی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در صحنه‌های مختلف حضور پیدا می‌کند، از برکت خون شهدا است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عصر روز گذشته، 21 اردیبهشت در یادواره شهدای فرهنگی بیرجند، درمیان و خوسف در سالن غدیر بیرجند اظهار کرد: آموزش و پرورش 5 هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است.



وی با اشاره به آغاز جنگ در سال 59 تا پایان آن در سال 67 بیان کرد: بر اساس آمار در این مدت 90 هزار نفر از معلمان عازم جبهه‌های جنگ شدند. این بیشترین حضور در مقایسه با اقشار مختلف جامعه است، در این مدت 2478 معلم در جبهه به مقام پرفیض شهادت نائل شدند. از آغاز جنگ تا پایان آن 2800 نفر از معلمان جانباز شدند، همچنین 268 نفر از معلمان آزاده هستند.



لامعی با بیان این‌که دفاع مقدس خون‌بهایی بود که انقلاب باید آن را پرداخت می‌کرد، یادآور شد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در صحنه‌های مختلف حضور پیدا می‌کند، از برکت خون شهدا است.



مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جنگ در نگاه نخست نوعی بی‌قانونی و بی‌عاطفگی است، گفت: این جنگ از نگاهی دیگر زیبایی‌هایی را خلق کرده است.



لامعی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا به مرتبه‌ای از یقین و ایمان رسیده‌اند که فرزندانشان را تقدیم اسلام کرده‌اند، اضافه کرد: همچنین آن‌ها به آن مرتبه‌ای از آگاهی دست یافته‌اند که توانستند گاهی چند فرزند خود را تقدیم انقلاب کنند.



وی با بیان اینکه سنگینی بار جنگ هشت ساله با عراق بر دوش مردم بود، اظهار کرد: در مدیریت جنگ امام خمینی(ره) از شیوه‌ای استفاده کردند که در پیروزی انقلاب آن را تجربه کرده بودند.



محمد زمانی، مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند نیز با بیان این‌که سال گذشته یادواره شهدای فرهنگی در حاجی‌آباد برگزار شد، بیان کرد: امسال این یادواره به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.



حضور 19 خانواده شهید فرهنگی در یادواره شهدا در بیرجند



مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند از حضور 19 خانواده شهید فرهنگی در این یادواره خبر داد و اظهار کرد: شهدای فرهنگی از بیرجند، خوسف و درمیان هستند.



زمانی یکی از خصایص ویژه فرهنگ را سیال بودن آن دانست و ادامه داد: این جلسات برای ورود فرهنگ شهدا به بطن جامعه برگزار می‌شود و باید از خرده‌فرهنگی خارج شویم.



مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند برگزاری این یادواره‌ها را رسالت مهم آموزش و پرورش دانست و افزود: باید این یادواره‌ها را توسعه و تعمیم دهیم. باید به برگزاری این یادواره‌ها برای آگاهی نسل جوان توجه ویژه شود. اوج ترویج فرهنگ خصایص انسانی ایثار است، نمونه این امر هشت سال دفاع مقدس بوده است.



وی با اشاره به وظیفه معلمان در مقابل فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: ما به‌عنوان معلمان باید این فرهنگ را به کسانی که آن را به‌درستی درک نکرده‌اند، انتقال دهیم.

captcha