درخواست الازهر از گروه «بوکوحرام» برای آزادی دختران ربوده‌شده
کد خبر: 1404163
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

درخواست الازهر از گروه «بوکوحرام» برای آزادی دختران ربوده‌شده

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر به عنوان بالاترین نهاد مذهبی اهل سنت، از گروه تروریستی «بوکوحرام» نیجریه خواست تا 200 دختر دبیرستانی ربوده‌شده را هرچه سریع‌تر آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «7sur7»، مرکز اسلامی الازهر دیروز، شانزدهم اردیبهشت، با صدور بیانیه‌ای، ضمن درخواست از بوکوحرام برای آزادی دختران دبیرستانی ربوده‌شده، هرگونه آسیب به این دختران را مغایر با آموزه‌های اسلام دانست.
در ادامه این بیانیه آمده است: آسیب وارد کردن به بیش از 200 دختر دبیرستانی و تهدید به فروش آنان، مغایر با آموزه‌های اسلام و اصول مبتنی بر تسامح در این دین الهی است.
مرکز اسلامی الازهر از سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام خواست تا هرچه سریع‌تر بیش از 200 دختر دبیرستانی را که ماه گذشته ربوده شدند، آزاد کند.
یادآور می‌شود، «ابوبکر شیخو»، سرکرده گروه بوکوحرام مسئولیت این آدم‌ربایی را که اواسط ماه گذشته میلادی در یکی از دبیرستان‌های منطقه «شبوک» در شمال شرقی نیجریه  انجام شد، برعهده گرفت.
شیخو در ویدئویی که دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که به زودی این دختران دانش‌آموز را در بازار خواهد فروخت و مانند برده با آنان رفتار خواهد کرد.

captcha