گفتار نابخردانه، شمشیر اختلاف‌افکنی دشمن را تیز می‌کند
کد خبر: 1399684
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

گفتار نابخردانه، شمشیر اختلاف‌افکنی دشمن را تیز می‌کند

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: رفتار و گفتار نابخردانه که به وحدت و اتحاد امت لطمه بزند، شمشیر اختلاف‌افکنی دشمن را تیز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان دیروز، پنجم اردیبهشت که در مسجد جامع الزهرا(س) این شهرستان اقامه شد، گفت: تقوا زره‌‏اى است که اگر انسان آن‏ را پوشید، تیرهاى زهرآگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت.
وی در ادامه ترویج و ریشه‌دار شدن سنت ستایش‌گری خاندان پیامبر اکرم(ص) در کشور را توسط مداحان با ذوق و هنرمند، یک فرصت دانست و افزود: این فرصت و امکان بزرگ، مسئولیت‌ها و تعهداتی را نیز به همراه خود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز تحول در کشور شود.
لطفیان‌سرگزی با اشاره به تلاش‌های پرحجم دشمنان انقلاب اسلامی در جهت تخریب اعتقادات و باورهای مردم و ایجاد انحراف در مسیر حرکت نظام اسلامی و ملت پرافتخار ایران با استفاده از ابزارهای پیچیده ارتباطاتی و الکترونیکی خاطرنشان کردند: هدف دشمن به زانو در آوردن اسلام و جلوگیری از الگو شدن فاطمه زهرا(س) و معارف اسلام ناب در دنیاست.
وی افزود: نظام اسلامی در مقابل این توطئه و طراحی پیچیده دشمن، امکانات و ابزارهای منحصر به فردی را در اختیار دارد که مجالس و هیئت‌های مذهبی و مخاطبه چهره به چهره با مردم از طریق منبر و مداحی، یکی از این امکانات منحصر به فرد است.
امام جمعه نیکشهر استفاده نامناسب از این فرصت ارزشمند و بی‌نظیر را کفران نعمت الهی خواندند و در تبیین برخی مصادیق ضایع کردن فرصت منبر و مداحی گفت: اگر نتیجه مداحی و منبر، ناامید کردن مردم به آینده باشد، یا اینکه نسبت به وضعیت و وظایف جامعه ایجاد آگاهی نکند، این فرصت هدر رفته است.
وی آسیب زدن به وحدت و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را یکی دیگر از مصادیق کفران نعمت دانست و افزود: در جلسات دینی نباید به کینه ورزی‌های مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می‌کند.
لطفیان‌سرگزی با اشاره به توصیه بزرگان دنیای اسلام به وحدت افزود: رفتار و گفتار نابخردانه که به وحدت و اتحاد امت لطمه بزند، شمشیر اختلاف افکنی دشمن را تیز می‌کند.

نصرت الهی، امریکایی‌ها را در طبس زمین‌گیر کرد

وی با اشاره به  شکست حمله نظامى آمریکا به ایران در طبس بر اثر توفان شن (1359 ه. ش) گفت: تا ملت و دولت به تعهد خود در نصرت خالصانه به دین خدا و بندگان او و استقامت در حفظ کشور اسلامى پابرجا باشند، نصرت خدا ادامه دارد.
امام جمعه نیکشهر اظهار کرد: آن‌چه امریکایی‌ها را زمین‌گیر کرد، نصرت الهی بود. آن حربه‌‏اى که در دست ایران است، پیش آن‏‌ها نیست، آن‌‏ها آن حربه را نمى‌‏شناسند. آن حربه ایمان است، حربه توحید است. آن‏‌ها تأییدات غیبى الهى را منکر هستند، این‏‌ها نمى‌‏توانند چشمشان را باز کنند و ببینند که در هر گوشه از ایران یک امور خارق‏‌العاده واقع مى‌‏شود که با دست عادى بشر نمى‏‌تواند واقع بشود.

captcha