تولید مجلس تعزیه «کربلایی کاظم ساروقی» در استان مرکزی
کد خبر: 1393022
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

تولید مجلس تعزیه «کربلایی کاظم ساروقی» در استان مرکزی

گروه هنر: مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی به نویسندگی و کارگردانی مهدی دریایی در استان مرکزی تولید شد.

خلیل خسروبیگی، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: در راستای معرفی مفاخر بومی و ملی استان با زبان هنر آیینی، مجلس تعزیه کربلایی کاظم ساروقی به نویسندگی و کارگردانی مهدی دریایی تولید شد.

وی افزود: کربلایی کاظم ساروقی کشاورز ساده‌ای که در اثر خلوص نیت و پایبندی به شرع مقدس و تقوای در عمل مورد عنایت ویژه اهل بیت(س) قرار گرفت و حافظ کل قرآن کریم شد.

خسروبیگی ادامه داد: وی که از سوی مراجع بزرگی چون حضرات آیات عظام بروجردی و مرعشی‌نجفی مورد آزمون و تأیید قرار گرفته توسط شهید والامقام نواب صفوی نیز به مصر و الازهر مسافرت کرد و مورد عنایت علمای آن بلاد نیز قرار گرفت.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: حوزه هنری در سال گذشته مجلس شبیه‌خوانی امیرکبیر را به کارگردانی مهدی دریایی تولید کرد که از استقبال و موفقیت‌های بی‌شماری برخوردار شد.

یادآور می‌شود، کربلایی کاظم ساروقی در سال 1300 هجری قمری در روستای ساروق اراک به دنیا آمد و در روز عاشورای سال 1378 هجری قمری چشم از جهان فرو بست؛ از سرگذشت کربلایی کاظم به عنوان معجزه قرن یاد می‌شود.

captcha