اسناد خزانه اسلامی در دست انتشار است/ بازار سرمایه جای رانت نیست
کد خبر: 1391573
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
صالح‌آبادی:

اسناد خزانه اسلامی در دست انتشار است/ بازار سرمایه جای رانت نیست

گروه اقتصاد: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از در دست انتشار بودن اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت: همه معاملات و رفتارها در این بازار، شفاف و رقابتی است و بورس اصلا جای رانت و رانت‌خواری نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط‌عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: نوسان شاخص جزء ذات بورس و شرایط هم عادی است و هیچ گونه نابسامانی نداریم، سرمایه گذاران و سهامداران بورس نگران نباشند.
وی با اشاره به نظارت کامل بر فرآیندهای بازار سرمایه، به سرمایه‌گذاران به‌ویژه تازه واردها توصیه کرد: از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند.
وی گفت: البته افراد حرفه‌ای در شرایط افزایش قیمت، سهام خود را می‌فروشند و با کاهش شاخص‌ها، خریداری می‌کنند و سود می‌برند و افراد غیرحرفه‌ای هم می‌توانند از خدمات صندوق‌های سرمایه گذاری و مشاوره کاردان‌های بازار سرمایه استفاده کنند.
صالح‌آبادی افزود: متغیرهای بنیادی برای شرکت‌های بورسی که از بهترین‌های اقتصاد ایران است، روند بهبود را نشان می دهد و در بلندمدت هم بازار سرمایه حتما بازدهی بالاتری نصیب سرمایه‌گذاران خواهد کرد.
وی تصریح کرد: کسانی که خواهان سود بالایی در چند روز یا یک ماه هستند اصلا به بورس وارد نشوند چون غیرقابل انتظار است و فقط باید نگاه بلندمدت داشته باشند.
صالح آبادی افزود: شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به حضور در بازار سرمایه هستند که تاثیر مثبتی خواهد داشت.
رئیس سازمان بورس بازهم توصیه کرد: سهامداران تازه وارد سبد بهینه سهام را انتخاب یا از خدمات صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده و به سایت تالار مجازی بورس هم مراجعه کنند. سبد بهینه سهام شامل سهام چندین شرکت است که به طور میانگین ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب آیین نامه اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت: این اسناد در بازار سرمایه منتشر می‌شود.
وی تصریح کرد: صیانت از حقوق سرمایه گذاران، افزایش شفافیت، ایجاد بازار کارا، توسعه نظام تامین مالی و تاسیس زیرساخت‌های لازم به منظور گسترش و توسعه بازار سرمایه هم در اولویت است.

captcha