حادثه اهانت به قرآن را با جدیت پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 1382968
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
سخنگوی دولت موریتانی:

حادثه اهانت به قرآن را با جدیت پیگیری می‌کنیم

گروه بین‌الملل: سخنگوی رسمی دولت موریتانی تأکید کرد: دولت موریتانی اهانت به قرآن در این کشور از سوی افراد ناشناس را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «إرم نیوز»، «سید محمد‌ ولد محم» اظهار کرد: برخی افراد هستند که از احساسات و عواطف پرشور مردم نسبت به دینشان با هدف دستیابی به اهداف سیاسی سوءاستفاده می‌کنند.
سخنگوی رسمی دولت موریتانی در ادامه افزود: برخی رسانه‌های گروهی با حادثه هتک حرمت قرآن در موریتانی به شکلی غیرمسئولانه رفتار کردند.
وی همچنین تصریح کرد: دولت موریتانی با جدیت و قاطعانه با حادثه هتک‌حرمت قرآن برخورد کرده و دستگاه‌های امنیتی این کشور به صورت حرفه‌ای و مسئولانه برای کشف پیچیدگی‌های مربوط به این حادثه که احساسات مسلمانان را جریحه‌دار و به مقدساتشان توهین کرده است، تلاش خواهند کرد.
سید‌ی محمد ولد محم تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی موریتانی تحقیق درباره حادثه را آغاز کرده‌اند و دولت به مسئولیت کامل خود در تحت پیگرد قراردادن عاملان این اقدام محکوم‌شده عمل خواهد کرد و آنان را بازداشت کرده و به دستگاه‌های قضایی تحویل خواهد داد.
سخنگوی رسمی دولت موریتانی در پایان نسبت به تبدیل‌شدن تجمعات اعتراض‌آمیز در قبال این حادثه به حمله به اموال عمومی یا ایجاد هراس در بین مردم هشدار داد و گفت: دولت قاطعانه با کسی که در صدد از بین‌بردن آرامش عمومی است، برخورد خواهد کرد.
در همین راستا، احمد ولد النینی، وزیر امور اسلامی موریتانی نیز شهروندان این کشور را به آرامش فراخواند و تأکید کرد: شهروندان نسبت به حمایت دولت و دستگاه‌های امنیتی از مقدسات مطمئن باشند.
یادآور می‌‌شود، ظهر یکشنبه، یازدهم اسفندماه، خودرویی حامل چهار نفر در مقابل مسجد «خالد بن‌ولید» نواکشوت توقف کرد و سرنشینان آن، چند نسخه قرآن‌کریم را در مقابل شهروندانی که در وضوخانه حضور داشتند، پاره کردند.
در پی انتشار این خبر، شهروندان مسلمان موریتانی در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کردند که این تظاهرات با دخالت پلیس و استفاده نیروهای نظامی از گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شد.

captcha