شرکت 10 هزار نفر از مردم البرز در طرح ملی تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 1381550
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰

شرکت 10 هزار نفر از مردم البرز در طرح ملی تربیت حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد حفظ قرآن استان البرز از شرکت 10 هزار نفر از مردم این استان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد.

مهدی جعفری، دبیر ستاد حفظ قرآن استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، گفت: آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن در سطح استان البرز با حضور 10 هزار نفر شرکت‌کننده و همزمان با کل کشور، پس از امتحان شفاهی از متقاضیان و شرکت‌کنندگان در طرح، و پس از صدور کارت برای افراد شرکت‌کننده، نهم اسفند‌ برگزار شد.
وی افزود: در مجموع در سطح استان 23 حوزه امتحانی به تفکیک 12 حوزه امتحانی در کرج، یک حوزه در طالقان، شش حوزه در هشتگرد، دو حوزه اشتهارد، دو حوزه نظرآباد میزبان شرکت‌کنندگان در آزمون بود.
جعفری با اشاره به دستورالعمل ابلاغی سازمان اوقاف مبنی بر برگزاری آزمون در 10 رشته از جمله حفظ کل، حفظ جزء سی، جزء سی و یک، 20 جزء، 15 جزء و موضوعی با 300 و 150 موضوع  ادامه داد: برای شرکت‌کنندگان در این آزمون که جمع امتیاز آنها بالای 70 باشد، مدرک رسمی صادر می‌شود.
دبیر اجرایی طرح ملی حفظ قرآن کریم استان البرز در پایان با تأکید بر پتانسیل‌های قرآنی این استان، گفت: با توجه به شناختی که از مردم استان دارم همه علاقه‌مند آموزش کلام وحی هستند و مشارکت بیشتر مردم برای پیشرفت امور قرآنی در استان، همت مضاعف مسئولان استان به‌ویژه در حوزه فرهنگ را طلب می‌کند.

captcha