ائتلاف انجمن‌های حقوق بشر چاد کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی را محکوم کرد
کد خبر: 1380179
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

ائتلاف انجمن‌های حقوق بشر چاد کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: ائتلاف انجمن‌های دفاع از حقوق بشر جمهوری چاد، دیروز، ششم اسفند، با انتشار بیانیه‌ای، کشتار بی‌رحمانه مسلمانان آفریقای مرکزی توسط افراط‌گرایان مسیحی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alwihdainfo»، ائتلاف انجمن‌های دفاع از حقوق بشر جمهوری چاد در این بیانیه ضمن طرح این پرسش که چرا شهروندان آفریقای مرکزی در چنین وضعیتی گرفتار شده‌اند، عنوان کرد: مردمی که تا دیروز به‌خوبی در کنار هم زندگی می‌کردند امروز در یک درگیری خونین گرفتار شده‌اند؛ مردمی که سلاح نمی‌شناختند امروز مسلح شده‌اند تا همسایگان مسلمان خود را به قتل برسانند. به راستی در آفریقای مرکزی چه روی داده است؟

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: انجمن‌های دفاع از حقوق بشر چاد خشونت‌ها در آفریقای مرکزی را محکوم می‌کنند و از جامعه بین‌الملل می‌خواهند که هرچه سریع‌تر اقداماتی عملی برای نجات مسلمانان و متوقف کردن کشتار شهروندان بی‌دفاع انجام دهند.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه، ائتلاف انجمن‌های دفاع از حقوق بشر چاد ضمن انتقاد از دولت برای تعطیلی سازمان‌های غیردولتی اسلامی در این کشور، از مقامات خواست تا به این روند پایان دهند و به‌جای متوقف کردن فعالیت‌ چنین نهادهایی، از آن‌ها حمایت کنند تا گامی در جهت رشد جامعه برداشته شود.

captcha