برقراری 5 پیوند بعد از ازدواج/ دستورات الهی راهکار هدایت پیوندها
کد خبر: 1378335
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
حجت‌الاسلام علاء الدینی عنوان کرد:

برقراری 5 پیوند بعد از ازدواج/ دستورات الهی راهکار هدایت پیوندها

گروه اجتماعی: رئیس حوزه علمیه دماوند گفت‌: در ازدواج 5 پیوند عاطفی، شرعی، جنسی، اجتماعی و حقوقی برقرار می‌شود و برای اینکه کانون خانواده به تزلزل کشیده نشود باید همه این موارد را طرفین طبق دستورات الهی رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علا‌الدینی، رئیس حوزه علمیه و امام جمعه دماوند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این موضوع که زندگی مانند یک مثلث است که اضلاع آن را عشق و والدین و فرزندان تشکیل می‌دهند، گفت: زندگی باید برپایه آموزه‌های دینی دایر باشد و این مهم بر عهده والدین است که با استفاده از این آموزه‌های دینی فرزندان را نیز در این مسیر سعادت قرار دهند.

وی افزود: اگر در خانواده‌ای والدین نسبت به آموزه‌های دینی بی‌تفاوت باشند و در راه استفاده از این آیین مذهبی کم‌کاری کنند یعنی دو ضلع مثلث مختل شده و این سبب می شود فرزندان و کانون خانواده دچار مشکل شوند.

زنان پایه‌‌های اصلی هدایت خانواده

حجت‌الاسلام علاالدینی خاطرنشان کرد: زنان از پایه‌‌های اصلی هدایت خانواده به شمار می‌روند و این افراد باید با جایگاهی که دارند و با تأسی از آموزه‌های دینی مسیر رسیدن به موفقیت الهی را طی کنند.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: زنان دارای چهار جایگاه هستند که شامل بنده خدا بودن، کدبانو خانه بودن، مادر بودن و همسر بودن است و این امر نشان از وظیفه سنگین این افراد در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه زنان باید این چهار جایگاه را با هم حفظ کنند و در متعادل نگه‌داشتن جایگاه خودشان تلاش کنند گفت: برای اینکه زنان در همه زمینه‌ها بتوانند موفق عمل کنند باید از آموزه‌های دینی  و سیره ائمه معصومین استفاده کنند.

زنان آموزه‌های اسلامی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند

حجت‌الاسلام علاالدینی عنوان کرد: جهاد زن در خوب شوهرداری کردن است و متاسفانه در این بعد زنان گاهی بی‌توجهی می‌کنند که این امر شکست در کانون خانواده را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: طبق آموزه‌های دینی و بیانات امامان معصوم(ع) زنان اول باید همسر خوبی برای شوهرانشان و بعد مادر خوب برای فرزندان باشند و برای رسیدن به این هدف بهتر است آموزه‌های اسلامی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

رئیس حوزه علمیه دماوند با اشاره به ازدواج گفت: در ازدواج 5 پیوند برقرار می‌شود که شامل: پیوند عاطفی، شرعی، جنسی، اجتماعی و حقوقی است که مورد توجه دستورات الهی است و برای اینکه کانون خانواده به تزلزل کشیده نشود باید همه این موارد را طرفین طبق دستورات الهی رعایت کنند.

اخلاق مدار زندگی کنیم

وی با تاکید بر آسیب‌پذیر بودن زن در خانواده اظهار کرد: اگر زندگی دچار مشکل شود اولین کسی که آسیب می‌بیند زن است و باید مردان به این نکته توجه ویژه داشته و از زنان حمایت کنند.

حجت‌الاسلام علاالدینی در پایان گفت: اگر اخلاق مدار زندگی کنیم و به وظایف خود در زندگی طبق آموزه‌های دینی درست عمل کنیم، مشکلات عدیده‌ای که امروز جامعه و خانواده‌های ما با آن سروکار دارند نخواهیم داشت.

captcha