هنرمندان از امکانات نهادهای فرهنگی برای تبلیغ دین استفاده کنند
کد خبر: 1377002
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
حجت‌الاسلام بختیاری:

هنرمندان از امکانات نهادهای فرهنگی برای تبلیغ دین استفاده کنند

گروه اجتماعی: مدیریت تربیت و آموزش بسیج هنرمندان تهران بزرگ معتقد است هنرمندان باید از امکانات و شرایطی که نهادهای فرهنگی برای آنان فراهم می‌کنند، به بهترین نحو در راستای ترویج دین استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید بختیاری، مدیریت تربیت و آموزش بسیج هنرمندان تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: تمام تلاش دشمنان اسلام و انقلاب منحرف کردن نسل جوان و جلوگیری از حضور آنان در آئین‌های دینی و مذهبی است که باید برای جلو‌گیری از این معضل با اجرای برنامه‌های متنوع در مساجد زمینه حضور بیشتر جوانان در این اماکن مذهبی را فراهم کنیم.

وی افزود: هنرمندان باید از امکانات و شرایطی که نهادهای فرهنگی برای آنان فراهم می‌کنند، به بهترین نحو در راستای ترویج دین استفاده کنند.

جذب جوانان به دین با کمک هنر

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: توجه به مضامین دینی، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور حضور هنرمندان جوان و خلق آثار هنری فاخر و ترغیب جوانان به انجام هنرهای دینی باید در دستور کار نهادهای فرهنگی و دینی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و فعالیت‌های فرهنگی قبل و بعد از نماز جماعت و همچنین با تقویت پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد می‌توان استقبال جوانان به مساجد را بیشتر کرد.

مدیریت تربیت و آموزش بسیج هنرمندان تهران بزرگ اضافه کرد: کمرنگ شدن حضور جوانان در آئین‌های دینی به‌ ویژه در نماز جمعه واقعا جای تأسف دارد و نباید اجازه داد بین جوانان و مساجد فاصله بیافتد چون دشمن از وجود این فاصله بیشترین استفاده‌ها را کرده و جامعه اسلامی را با معضل روبرو می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری ترویج بی‌بندوباری و بی‌اخلاقی در میان نسل جوان را از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن دانست و گفت: دشمن با استفاده از رسانه‌های خود به دنبال بی‌هویت کردن جوانان و دور کردن آنان از فرهنگ و ارزش‌های آنان است و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند.

دشمن از اتحاد مسلمانان وحشت دارد

مدیریت تربیت و آموزش بسیج هنرمندان تهران بزرگ با اشاره به تأکید دین اسلام مبنی بر برپایی آئین‌های دینی، گفت: حضور در این آئین‌ها نشان دهنده اتحاد میان مسلمانان است و دشمن از این اتحاد نیز وحشت دارد و به همین خاطر در راستای ایجاد فاصله بین مردم و آئین‌های دینی است.

دشمنی دشمنان دین در حال گسترش است

وی تصریح کرد: الگوگیری از بزرگان دینی به‌ ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین راه برای حفظ ارزش‌ها و اجرای دستورات دین اسلام است و نباید فراموش کرد که دشمنی دشمنان دین در حال گسترش است و باید با ابزارها و روش‌های مختلف دینی و با استفاده از هنر و رسانه علیه آنان مقابله کنیم.

واگذاری برنامه‌های دینی و مذهبی به جوانان

حجت‌الاسلام بختیاری از دستگاه‌های فرهنگی خواست با تدابیر لازم نسل جوان را بیشتر با مساجد مأنوس کنند و برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی را به جوانان واگذار کنند تا شکافی که بوجود آمده از بین برود.

مدیریت تربیت و آموزش بسیج هنرمندان تهران بزرگ تأکید کرد: والدین باید برای مقابله با معضل تهاجم فرهنگی، فرزندان خود را بیشتر در جهت رعایت اخلاق و برپا داشتن شعائر دینی و ارزش‌های اسلامی سوق دهند و در آنان انگیزه‌های لازم را برای رفتن به مساجد ایجاد کنند.

وی افزود: با اجرای روش‌های هنری و تبلیغی و سیره رفتاری صحیح می‌توانیم نسل جدید را به سمت مسجد جذب کنیم واز این طریق آن‌ها را بیمه کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۸:۴۱
0
0
‌بسیارمطالب مفید. وقابل استفاده بود..تکرارآن لازم است..
captcha