ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی در جهت حفاظت از محیط زیست
کد خبر: 1376816
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸

ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی در جهت حفاظت از محیط زیست

گروه سلامت: مدیر کل اداره محیط زیست استان قم گفت: باید کودکان و نوجوانان را نقطه هدف در حوزه فرهنگ‌سازی معرفی کرد و از دوران کودکی افراد را با آموزه‌های‌ دینی آشنا کنیم.

محمود‌علی رکنی، مدیر کل اداره محیط زیست استان قم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: فرهنگ مردم و اجتماع در کنار شیوه زندگی نقش بسزا و موثری در حوزه حفظ و حفاظت از محیط زیست دارد و برای آنکه بتوانیم در این مقوله مهم زیستی موفق باشیم ابتدا باید در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست را نمی‌توان تنها به صورت علمی اجرایی کرد، فرهنگ‌سازی و استفاده از اعتقادات مذهبی جامعه در کنار علوم زیست محیطی بهترین راهکار برای سالم نگه داشتن منابع طبیعی است.

فرهنگ پاسداشت از محیط زیست به طور کامل بین مردم جا نیفتاده است

رکنی خاطر نشان کرد: فرهنگ پاسداشت از محیط زیست به طور کامل و جامع در بین مردم به صورت درست جا نیفتاده است و مسئولان کشور باید همه دست در دست هم دهند تا این فرهنگ در بین جامعه نهادینه شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قم تصریح کرد: اگر فرهنگ‌سازی ما از دوران کودکی به شکلی درست و منطقی صورت گیرد و برنامه‌های تدوین و تهیه شده در این راستا قابلیت جذب همه افراد و اطلاع‌رسانی صحیح را داشته باشد بخشی از مشکل حل خواهد شد و مطمئنا مردم خودبه‌خود هدایت‌کنندگان حفاظت محیط‌ زیست خواهند بود.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی ما در خصوص محیط زیست گفت: آموزه‌های دینی و مذهبی و استفاده از علوم روز در کنار این اعتقادات می‌تواند در حفاظت از محیط زیست نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

رکنی در ادامه تاکید کرد: باید کودکان و نوجوانان را نقطه هدف در حوزه فرهنگ‌سازی معرفی کرد و از دوران کودکی افراد را با آموزه‌های‌ دینی آشنا کنیم.

به گفته این مقام مسئول زمانی که کودکان شاهد هستند که بزرگترها با استفاده از آموزه‌های دینی در امر حفاظت از محیط زیست کوشا هستند این روش در ذهن کودک نهادینه می‌شود و در بزرگسالی به این موارد حفاظتی محیط‌زیست پایبند خواهد بود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم تصریح کرد: امروز اگر به کودکان درست آموزش دهیم می‌توان اطمینان داشت که در سال‌های آینده این آموزش را به ما برمی‌گردانند.

رکنی اظهار داشت: به طور قطع اگر در سطح کلان کار بنیادین در این حوزه که خواسته مردم است انجام دهیم بسیاری از چالش‌های ما رفع خواهد شد.

captcha