اتکاء به توان و ظرفیت داخلی در حماسه اقتصادی اولویت اصلی باشد
کد خبر: 1376119
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
رحیم زارع:

اتکاء به توان و ظرفیت داخلی در حماسه اقتصادی اولویت اصلی باشد

گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با ذکر اینکه در مسئله حماسه اقتصادی عمده نگاه باید به توان و ظرفیت داخلی باشد، گفت: تولید داخلی نباید تنها یک شعار باشد؛ مسئولان دغدغه و مطالبات رهبر معظم انقلاب را اولویت خود قرار دهند و در عمل موانع تولید را برطرف کنند.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه حماسه سیاسی و اقتصادی مکمل یکدیگر هستند، گفت: ملت ایران در انتخابات 24 خرداد بخشی از حماسه سیاسی را تکمیل کرد و 22 بهمن اوج حماسه سیاسی ملت ایران برای پاسخ‌گویی به مطالبات مقام معظم رهبری بود.
وی با ذکر اینکه بخشی از حماسه سیاسی به سیاست خارجی و بخش دیگر به مدیریت داخلی در کشور ارتباط دارد، افزود: در حوزه سیاست خارجی بعد از انتخابات 24 خرداد حرکت و جهش مطلوبی برای تعامل با کشورهای مختلف و رفع تحریم‌ها برداشته شد.
زارع عنوان کرد: ما در عین حال که بر استقلال حود تأکید فراوانی می‌کنیم، با کشورهای دیگر نیز تعامل اقتصادی و سیاسی خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد که استقلال کشور حفظ شود و به پیشرفت‌های مختلف نیز دست پیدا کنیم.

اهمیت مدیریت داخلی در تحقق حماسه اقتصادی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مدیریت داخلی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات کشور گفت: باید باور کنیم که بخش مهمی از موفقیت حماسه اقتصادی به نحوه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های مدیران ارشد کشور بازمی‌گردد و نیاز است که همیشه نقاط ضعف سیاست‌های خرد و کلان خود را بررسی و رفع کنیم و به سمتی نرویم که دچارخودتحریمی شویم.
وی با ذکر اینکه برخی تصمیمات باید سرعت لازم را داشته باشد، عنوان کرد: ما یک میدان مشترک نفت و گاز با کشور قطر داریم؛ این کشور حداکثر استفاده را از این میدان مشترک می‌کند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده است؛ ما نیز نیاز داریم به سرعت سرمایه‌گذاری‌های خود را در ان زمینه افزایش دهیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی مصوبه‌ها ممکن است بازار سرمایه را دچار تنش کند و یک مصوبه موجب شود تا سرمایه‌ از بازارهای مالی، بورس و تولید به سمت سوداگری سکه و ارز برود که تبعات جبران‌ناپذیری برای اقتصاد کشور خواهد داشت.
وی با ذکر اینکه زیرساخت‌هایی برای تحقق حماسه اقتصادی و با سیاستگذاری‌های مختلف در حال فراهم شدن است، افزود: حماسه اقتصادی با تلاش چند ماه و یا یک سال به نتیجه نمی‌رسد و نیاز به گذر زمان دارد اما به شرط  فعالیت‌های مداوم و برنامه هدفمند مسئولان دارد.

گام دوم هدفمندسازی مرحله مهم برای نیل به حماسه اقتصادی است
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در خانه ملت گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را یک مرحله مهم برای شکوفایی اقتصاد کشور و نیل به حماسه اقتصادی خواند و گفت: در این مرحله باید مراقبت‌های بیشتری مسئولان داشته باشند، نقاط ضعف مرحله اول رصد و رفع شده باشد و تولید محور گام دوم باشد؛ اگر تولید ما تقویت شود، رشد اقتصادی مثبت و وضعیت اشتغال نیز مطلوب می‌شود و حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه در مسئله حماسه اقتصادی عمده نگاه باید به توان و ظرفیت داخلی باشد، بیان کرد: تولید داخلی نباید تنها یک شعار باشد، مسئولان دغدغه و مطالبات رهبر معظم انقلاب را اولویت خود قرار دهند و در عمل موانع تولید را برطرف کنند.
زارع در پایان اظهار کرد: تولید‌کننده نیز موظف است که کیفیت کالای خود را بالا ببرد و اعتماد عمومی را جلب کند، همچنین تولید باید صادرات‌محور باشد و اگر این مسئله محق شود هم می‌توان صادرات داشت و هم مصرف‌کننده داخلی را ترغیب کرد که محصولات داخلی را خریداری کند.

captcha