تحصیل بیش از یک‌هزار طلبه در مدارس علوم دینی کردستان
کد خبر: 1375737
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

تحصیل بیش از یک‌هزار طلبه در مدارس علوم دینی کردستان

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 527 نفر در مدارس علوم دینی تحت نظر مرکز بزرگ مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 170 طلبه در مدارس علوم دینی کردستان حضور دارند.

ایوب احمدپور، سرپرست معاونت آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد:‌ در حال حاضر 25 مدرسه علوم دینی تحت نظر این مرکز در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، 18مدرسه علوم در استان کردستان وجود دارند، افزود: در شهرستان سنندج هشت و در هر کدام از شهرستان‌های مریوان‌، دیواندره، سقز، بانه و سروآباد دو مدرسه دایر هستند.
احمدپور با اشاره به اینکه یک‌هزار و 527 نفر به‌صورت سازمان یافته در این مدارس مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: از این تعداد، یک‌هزار و 170 طلبه در مدارس علوم دینی کردستان حضور دارند.
وی اعلام کرد: از کل افراد محصل در مدارس علوم دینی کردستان، 840 طلبه مرد و 330 طلبه زن هستند.
وی همچنین با بیان اینکه ‌145 مدرس به‌صورت سازمان یافته در مقاطع مقدماتی، سطح یک و دو مشغول امر تدریس هستد، تصریح کرد:‌ از این تعداد، 98 مدرس در کردستان و 44 مدرس در آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: هر سال نیز به تناسب نیاز، مدرس جدید جذب می‌شود.
وی به برنامه‌های فرهنگی برگزار‌‌شده در طول سال تحصیلی برای طلبه‌های مشغول به تحصیل در مدارس علوم دینی اشاره و بیان کرد:‌ برگزاری نشست‌‌های علمی تخصصی در حوزه مسائل کلامی و عقیدتی، همایش‌های وحدت و تقریب و دوره‌های کارگاهی بصیرت‌افزایی از جمله این برنامه‌ها است.
احمدپور با عنوان اینکه طلاب به دو شیوه آموزش رسمی در مدارس علوم دینی سازمان یافته و حجره‌های سنتی می‌توانند درس طلبگی را فرا‌گیرند، خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از تعداد افراد محصل در حجره‌های سنتی وجود ندارد.
وی در پایان یادآور شد: فارغ‌التحصیلان مرد به‌عنوان روحانی و پیش‌نماز مساجد، اساتید حوزه و دانشگاه و یا در پست‌های فرهنگی ادارات و بانوان نیز بیشتر در اداره آموزش و پرورش به‌عنوان معلم امور تربیتی و پرورشی مشغول به کار می‌شوند.

captcha