سامانه الکترونیکی جامع محیط زیست و آموزه‌های دینی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 1374346
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

سامانه الکترونیکی جامع محیط زیست و آموزه‌های دینی راه‌اندازی می‌شود

گروه سلامت: مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت‌: سامانه الکترونیکی جامع محیط زیست و آموزه‌های دینی در راستای اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست راه‌اندازی می‌شود.

محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: توجه به جایگاه معارف اسلامی و سیره بزرگان در جامعه، همچنین اذعان به نقش دین در تغییر نگرش و رفتار مردم از راهکارهایی است که می‌تواند در کاهش معضلات محیط زیستی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: امروزه‌ فرامین الهی و دینی برای حفظ جلوه‌های گوناگون سرمایه‌های طبیعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است از این رو سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری مؤسسه عصر دانش، سامانه الکترونیکی جامع محیط زیست و آموزه‌های دینی را در راستای اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست راه‌اندازی می‌کند.

بررسی اثرات بهره‌مندی از سیره و معارف دینی

درویش خاطر نشان کرد: در راستای جلب توجه و تفکر اقشار مختلف مردم، علاقمندان و دوستداران محیط زیست به ویژه صاحب نظران، این سامانه با محور بررسی اثرات بهره‌مندی از سیره و معارف دینی در اصلاح رفتارهای محیط زیستی جامعه راه‌اندازی خواهد شد.

اعتلای برنامه‌های محیط زیستی با استفاده از آیین دینی

وی با اشاره به اینکه این سامانه از اوایل سال آینده راه‌اندازی خواهد شد اظهار داشت: این سامانه پلی ارتباطی خواهد بود بین فعالان و دلسوزان محیط زیستی کشور تا در زمان کوتاه با بهترین کیفیت بتوانند با یکدیگر در تماس باشند و اعتلای برنامه‌های محیط زیستی را با استفاده از آیین دینی نهادینه کنند.

درویش ادامه داد: ارتباط با اعضا و مخاطبان‌ علاقه‌مند با امور محیط زیست از مهم‌ترین مواردی است که این سامانه دنبال کرده و این امکان را فراهم خواهد کرد که علاقه‌مندان بتوانند با سازمان متولی طبیعت به صورتی مستقیم و بی‌واسطه ارتباط داشته و درخواست‌ها و پیشنهادهاشان را ارایه کرده، از نتیجه‌ پیگیری‌هایشان مطلع شوند.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از مسئولان تمامی نهادهای مرتبط با امور محیط زیستی کشور و فعالان مستقل محیط زیستی خواست تا با همکاری رسانه‌ها و خبرنگاران رسانه‌های محیط زیستی درخواست‌های خود را به مسئولین سازمان محیط زیست اطلاع داده تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکانی فراهم شود که در آن همه‌ محیط زیستی‌ها در تحقق هم‌گرایی بیشتر بین سمن‌های محیط زیستی فعالیت کنند.

captcha