مخالفت مجلس با حذف اعتبارات حوزه فرهنگ
کد خبر: 1373123
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
در جریان بررسی جداول لایحه بودجه 93 صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با حذف اعتبارات حوزه فرهنگ

گروه سیاسی: نمایندگان مردم در خانه ملت ضمن مخالفت با حذف جدول اعتباری حوزه فرهنگ با پیشنهاد مطرح شده مبنی بر برگشت جدول یاد شده به لایحه دولت موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز، یکشنبه 20 بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جداول لایحه بودجه 93 کل کشور با پیشنهاد برگشت جدول اعتباری 17 مربوط به حوزه فرهنگ به لایحه دولت با 128 رأی موافق، 43 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

لازم به ذکر است که در نشست کمیسیون تلفیق جدول17 لایحه بودجه مربوط به اعتبارات حوزه فرهنگ از سوی اعضا حذف شده بود که در نشست نوبت عصر امروز مجلس نصرالله پژمان‌فر پیشنهاد بازگشت این جدول به لایحه دولت را ارائه کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهاد خود با بیان اینکه هم اکنون در برخی از وظایف حاکمیتی در حوزه فرهنگ متولی مناسبی وجود ندارد، گفت:‌ از طرفی دیگر مراکز فرهنگی به ویژه حوزه علمیه و مراکز دینی با کمترین هزینه وظایف مهم خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد:‌ در سال‌های گذشته در لوایح بودجه جدولی با عنوان جدول 12 در حوزه فرهنگ وجود داشت که متأسفانه در آن زمان تنها گروه‌های خاصی از اعتبارات مذکور استفاده می‌کردند، اما خوشبختانه در سال گذشته با یک هماهنگی در مجلس جدول 12 حذف و جدول 17 ایجاد شد.

علی لاریجانی، قبل از رای‌گیری در مورد بازگشت به لایحه دولت مربوط به جدول 17، گفت: دولت به بحث فرهنگی در لایحه بودجه کمتر توجه کرده است و رقم کمی هم برای آن در نظر گرفته شده، چطور است که کمیسیون تلفیق این مقدار را هم حذف کرده است در حالی که باید بیش از اینها توجه شود.

captcha