طلاب المصطفی(ص) چالش‌های جوامع اسلامی را بررسی و تبیین کنند
کد خبر: 1360896
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
حجت‌الاسلام جعفر الهادی:

طلاب المصطفی(ص) چالش‌های جوامع اسلامی را بررسی و تبیین کنند

گروه حوزه‌های علمیه: مدرس حوزه با بیان این که روحانیون جوان باید دست به قلم شوند و مشکلات و چالش‌های جوامع اسلامی را بررسی و روشنگری کنند، اظهار کرد: طلاب جامعه‌المصطفی(ص) وظیفه دارند که معارف اسلام ناب را به همه ملت‌های جهان برسانند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر الهادی خوشنویس، در مراسم ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) که دوشنبه، 30 دی‌ماه، در مسجد این مجتمع(حجتیه) برگزار شد، با اشاره به سختی‌های تبلیغ نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: مردمی که هر روز و فصل از سال خود را با یکی از بت‌ها به سر می‌بردند، مورد تبلیغ و خطاب رسول اکرم(ص) قرار گرفتند که این خود گویای شرایط سخت تبلیغی حضرت بود.



وی افزود: مردم قدرنشناس آن روزگار، پاداش نبی مکرم(ص) خود را با جسارت و اهانت به اهل‌ بیت(علیهم‌السلام) ایشان دادند و نشان دادند که از روی دل ایمان به ایشان نیاورده بودند.



این خطیب حوزه با بیان این که اکنون، مشکل مسلمانان تنها رژیم صهیونیستی نیست، اظهار کرد: طلاب جامعه‌المصطفی(ص) وظیفه دارند که معارف اسلام ناب را به همه ملت‌های جهان برسانند و این دغدغه‌ای است که احساس می‌شود.



حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر الهادی با اظهار این که روحانیون جوان ما باید دست به قلم شوند و مشکلات و چالش‌های جوامع اسلامی را بررسی و روشنگری نمایند، بیان کرد: مقام معظم رهبری، رهبری قرآنی و برکتی برای این انقلاب هستند که با مواضع روشنگرانه خویش، همواره چالش‌های پیش روی این انقلاب را برطرف می‌سازند.



وی تعالی و پیشرفت اسلام در سراسر جهان را در گرو گسترش معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) دانست و عنوان کرد: قم، باید مصداق آیه شریفه «قُمْ فَاَنْذِر» شود و با صلابت از آرمان‌ها و معارف اسلامی دفاع کند و شبهات بین‌المللی در جوامع گوناگون جهان را از اذهان مردم مسلمان و آزاداندیش جهان بزداید.



این اندیشمند حوزوی اضافه کرد: مردم آزاداندیش جهان، از اسلام غیرواقعی و پوشالی حاکم بر کشورهای اسلامی خسته شده‌اند و خواستار ارائه معارف ناب الهی هستند، این موضوع تکلیف مبلغان بین‌المللی جامعه‌المصطفی(ص) را بسیار سنگین می‌کند که تنها در سایه مطالعه و پژوهش دقیق در سال‌های حضور در حوزه علمیه قم محقق می‌شود.



وی در پایان، تأکید کرد: امید است که نظام جمهوری اسلامی ایران به نظام حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) متصل شود تا ارزش‌های این نظام پایدار بماند.

captcha