مسلمانان بریتانیا هفته وحدت و میلاد رسول(ص) را جشن گرفتند
کد خبر: 1358188
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

مسلمانان بریتانیا هفته وحدت و میلاد رسول(ص) را جشن گرفتند

گروه بین‌الملل: همایش سالانه نبی رحمت(ص) که هر سال از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود، امسال همزمان با آغاز جشن‌های میلاد رسول(ص) و هفته وحدت با حضور مسلمانان بریتانیا در لندن برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه تلویزیونی «Press TV»، این همایش با عنوان «نبی رحمت، پیام‌آور اسلام برای بشریت» دیروز، 22 دی‌ماه، با حضور آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استادیوم «ومبلی» شهر لندن برگزار شد.



این مراسم به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب و کمپین عشق محمد(ص) برگزار شد.



 
این مراسم از ساعت ۱۷ به وقت محلی با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و با سخنرانی شخصیت‌های برجسته مسلمان و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله تواشیح و سرودهای اسلامی ادامه یافت.



آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از جمله شرکت‌کنندگان در این برنامه بود که در مورد «جوهر عشق به محمد(ص) و مفهوم وحدت در اسلام» سخنرانی کرد.



همچنین در این مراسم طارق رمضان، نویسنده و استاد مطالعات اسلامی معاصر در دانشگاه آکسفورد در مورد «افراط‌گرایی و لزوم وحدت»، «کن لیوینگستون»، سیاستمدار عضو حزب کارگر بریتانیا در مورد «وحدت و سعه صدر در جوامع چندفرهنگی» و «لرد احمد»، عضو مسلمان مجلس اعیان بریتانیا در مورد «ادغام مسلمانان (در جوامع غیراسلامی) و مسئولیت‌های اجتماعی آنان» سخنرانی کردند.



برپایی نمایشگاه‌های حجاب و هنر اسلامی و مراسم جایزه نقش جوان مسلمان که به تقدیر از فعالیت‌های جوانان مسلمان در عرصه‌های مختلف اجتماع و معرفی بهترین فعالیت‌ها اختصاص داشت، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود .

captcha