اتوبوس زائران ایرانی در مسیر مدینه دچار حادثه شد/ اسامی مجروحان و جان‌باخته
کد خبر: 1352806
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۱

اتوبوس زائران ایرانی در مسیر مدینه دچار حادثه شد/ اسامی مجروحان و جان‌باخته

گروه اجتماعی: معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج اعلام کرد: واژگون شدن اتوبوس حاملان زائران ایرانی در نزدیکی مدینه یک کشته و ۲۳ زخمی بر جای گذاشته است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج از واژگونی یک اتوبوس حامل زائران عمره گزار ایرانی در ۳۰ کیلومتری شهر مدینه منوره خبر داد و گفت: متأسفانه در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.



وی با بیان اینکه این حادثه رأس ساعت ۲۴ چهارشنبه، 18 دی به وقت ایران بر اثر خواب آلودگی راننده و انحراف و واژگونی اتوبوس در ۳۰ کیلومتری مدینه رخ داده است، ابراز کرد: در این حادثه ۲۳ زائر ایرانی زخمی و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.



معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ نفر از زائران در دو بیمارستان ملک فهد و میقات مدینه بستری شده اند که هیچ کدام شرایط حاد و نگران کننده ای ندارند و حال همگی مجروحان حادثه نیز مساعد است.



وی گفت: مجروحان این حادثه به وسیله امداد و نجات سعودی و با بالگرد به بیمارستان منتقل شده اند و همکاران ستادی در صحنه حضور دارند و خدمت رسانی به زائران آسیب دیده را در اولویت قرار داده اند.



خدرنژاد یادآور شد: اتوبوس واژگون شده در ۳۰ کیلومتری مدینه جزو ۴ اتوبوسی بوده است که ۱۶۵ زائر سرزمین وحی از شهر قم و از کاروان ساربان گشت را از جده به مدینه منتقل می‌کرد.



گفتنی است، در این حادثه خلیل اتلان، ۵۳ ساله اهل ساوه جان باخت و علی‌حسین یوسفی‌، جعفرعلی بیگلو، خانم سالاری‌قهرمانی، احمد شبانی، نساء شبانی، منصور بهلولی، ناردانه هاشمی، راحله صیامی، سیف‌الله هوشنگی‌شایان‌پور، بهرام‌علی هوشنگی‌شایان‌پور، الهه هوشنگی‌شایان‌پور، حسن هوشنگی‌شایان‌پور، علی‌ هوشنگی‌شایان‌پور، گلعلی جارچی، مهدی جارچی، خانم/آقای بهاری، زهرا محمدی، خدیجه ولیدآبادی، صغری خان‌وردی، فاطمه آقابابایی، جهانگیر شهبازی، ام‌لیلا ابراهیمی، اعظم عباسپور، موسی غم‌انگیز، قربان غم‌انگیز و زهرا نورالهی مجروح شده اند.



اضافه می شود: درحال حاضر 10 نفر از این زائران در بیمارستان بستری هستند و باقی این افراد به صورت سرپایی درمان و به محل اقامت‌شان منتقل شده‌اند.

captcha