نفس برگزاری جشنواره پیامبر اعظم(ص) بسیار زیباست
کد خبر: 1344625
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
علیرضا افخمی:

نفس برگزاری جشنواره پیامبر اعظم(ص) بسیار زیباست

گروه هنر: علیرضا افخمی گفت: جشنواره پیامبر (ص)قادر است تا به بسیاری از همجمه‌ها پاسخ گوید، اتفاقی که در جای خود بسیار زیباست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی جشنواره پیامراعظم(ص)، درباره اینکه چگونه باید در مقابل هجمه‌هایی که به آموزه‌های دینی با زبان سینما می‌شود، گفت: به‌نظر من عکس‌العمل بهتر این است که در مقابل هجمه فرهنگی، آثاری از واقعیت‌ها و زیبایی‌های فرهنگی ملّی – مذهبی‌مان بسازیم و به جهانیان نشان دهیم که ما چه فرهنگ و مذهب پرمحتوا و غنی‌ داریم. مسلماً تاثیرگذاری آثار فرهنگی بیشتر از تهدیدهای تکفیری و کشتن است. ما از معقولات دفاع می‌کنیم. ما باید بزرگان دینی را اول معرفی کنیم و سپس ادعا کنیم که چرا غربیان نباید به آنها اهانت کنند. وقتی آنها ائمه ما را نمی‌شناسند برای‌شان اصلاً مهم نیست که به چه کسی اهانت می‌کنند.



کارگردان سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با روابط عمومی با به وظیفه‌ سترگی که متولیان برگزاری جشنواره پیامبر اعظم(ص) بر عهده دارند، اشاره کرد و افزود:  جشنواره پیامبر اعظم (ص) وظیفه سترگ تولید یا خرید اینگونه آثار را قبول کرده تا بتوانند گام موثر و مفیدی را در شناخت ائمه به جهانیان بردارد. متاسفانه تاکنون غربیان با اسلام مجهولی آشنا شده‌اند نه با اسلام واقعی. چرا نباید با ساخت آثار فرهنگی به جهانیان بگوییم که اسلام با شمشیر بر جهان نفوذ نکرده، بلکه با غنای فکری و فرهنگی است که توانسته بر جان و روح جهانیان بنشیند.



نشان دادن واقعیت چهره پیامبر (ص) به جهانیان



افخمی ادامه داد: متاسفانه اینکه اسلام مذهب شمشیر است در اذهان جهانیان غلط مصطلحی شده است. بپذیریم که افرادی در جهان هستند که نیاز دارند واقعیت‌های اسلام برای آنها روشن شود، اما همه‌ این حرف‌ها وقتی معنا و جایگاه می‌یابد که ببینیم چه محتوایی را می‌خواهیم تولید کنیم؟



وی در پایان به فیلم سازان جوان خاطرنشان کرد: توصیه‌ای که می‌توانم برای فیلمسازان جوان داشته باشم این است که با عشق و علاقه‌شان به این کار وارد شوند. فیلمسازان سعی کنند با الهام گرفتن از منش و رفتار و خُلق و خوی پیامبر(ص) به نوعی زبان گویایی او شوند. اگر صداقت و صمیمیت در بیان موضوع وجود داشته باشد حتی اگر از لحاظ تکنیکی فیلم‌ساز قوی نباشد، مطمئن باشیم که آن اثر خود را نشان خواهد داد. به مجریان جشنواره هم توصیه می‌کنم که به فیلم‌سازان جوان منابع و مراجع دقیق و مطمئنی هم بدهند تا آن‌ها بتوانند درک و بینش بیشتر و علمی‌تر نسبت به پیامبر اعظم و منش و اخلاق ایشان بیابند.

captcha