نقش صدا و سیما در نهادینه‌شدن مناسبت‌های مذهبی بسیار پررنگ است
کد خبر: 1343954
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶

نقش صدا و سیما در نهادینه‌شدن مناسبت‌های مذهبی بسیار پررنگ است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان مناسبت‌های مذهبی را از معروفات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید همه تلاش کنیم تا این معروفات در کشورا نهادینه شود و این رسالتی است که نقش رسانه و به‌ویژه صدا و سیما در احصاء آن بسیار پررنگ است


 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان علی‌اصغر طهماسبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان روز گذشته، 26 آذرماه در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی استان گفت: مناسبت‌های مذهبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برآمده از همین ایام و مناسبتهاست یک فرصت است و تنها نباید به محرم و صفر خلاصه شود.



معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان اظهار کرد: شروع و نقطه آغاز نهضت انقلاب اسلامی به پرچمداری امام راحل، از همین مناسبت‌ها و ایام سوگواری ائمه اطهار بود امروز ما وظیفه داریم که نگذاریم این مناسبت‌ها در یک نظام اسلامی مغفول بماند.



وی مناسبت‌های مذهبی را از معروفات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید همه تلاش کنیم تا این معروفات در کشورا نهادینه شود و این رسالتی است که نقش رسانه و به‌ویژه صدا و سیما در احصاء آن بسیار پررنگ است و باید در این ایام اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی مناسبی پیرامون این مناسبت‌ها صورت گیرد.



طهماسبی هم‌چنین با تأکید بر اهمیت برگزاری یادواره شهدا افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا نمی‌گذارد که انقلاب اسلامی به انحراف برود و خون شهیدی بی‌ثمر بماند و چه بهتر است که این یادواره‌ها در ایام شهادت و وفات ائمه اطهار و معصومین صورت بگیرد تا اثرگذاری و مخاطبان بیشتری داشته باشد.



وی در ادامه گفت: باید همه آحاد جامعه و مسئولان، به تقویت وفاق و وحدت ملی اهتمام بورزیم و با کنار نهادن اختلافات از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام، خون شهدا و ولایت مطلقه فقیه دفاع کنیم.



طهماسبی با اشاره به عوامل تهدیدکننده بیرونی افزود: باید نسبت به عوامل تهدیدکننده بیرونی که با تفرقه‌افکنی و تقابل فرهنگ‌ها به دنبال ایجاد فتنه در چهارچوب اهداف شوم دشمنان نظام هستند چاره اندیشی کرد به ویژه در استان گلستان که با تنوع قومیتی مواجه‌ایم و بخش اعظمی از جمعیت استان را اهل سنت تشکیل می‌دهند.



وی ضمن تأکید بر تلاش در جهت جلب مشارکت سازنده تمامی اقشار جامعه، اظهار کرد: صداوسیما می‌تواند نقطه نظرات مردم پیرامون مسائل و مناسبت‌های مذهبی را در قالب راه‌اندازی یک سامانه پیامکی دریافت کند تا ما بتوانیم با جمع‌بندی این نظرات در سیاست‌گذاری‌های استانی از نظرات ارزشمند مردم نیز بهره‌مند شویم.



معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در پایان با تأکید بر ضرورت توجه به جانمایی بنرهای متناسب با ایام و مناسبت‌های مذهبی و ملی در سطح شهرها، گفت: باید در این جلسات از روسای شورای شهر و ریاست شورای استان هم دعوت صورت گیرد تا مشکلات موجود مرتفع شده و شأن مناسبت‌های مذهبی نیز در نصب بنر رعایت شود.

captcha