عزت و اقتدار جمهوری اسلامی از برکات خون شهدا است
کد خبر: 1343377
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۶

عزت و اقتدار جمهوری اسلامی از برکات خون شهدا است

گروه سیاسی: فرماندار کوهبنان گفت: سربلندی، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی از دستاوردهای عظیم خون شهدا است که همه ما در قبال آن مسئولیت بزرگی داریم، لذا برگزاری یادواره کوچک‌ترین خدمت به شهدا است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، منصور متقی، فرماندار کوهبنان روز گذشته، 25 آذر در مراسم پنجمین یادواره 130 شهید معادن زغال‌سنگ این شهرستان گفت: حضور جوانان در تمام عرصه‌های نظام همیشه به‌عنوان خاری بر چشم دشمنان بوده است و نگرانی آنان را برانگیخته است، لذا دشمن حربه‌ها و هجمه‌های خود را بر این قشر متمرکز می‌کند و به جوانان ایران به‌عنوان تربیت‌یافتگان و تکمیل‌کنندگان انقلاب نظر سوء دارد.



وی افزود: یادواره شهدا علاوه بر اکرام، احیای یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیز در بردارد و حضور جوانان در این یادواره‌ها و محافل مذهبی به آموختن و بنیادی ساختن فرهنگ شهادت و آشنایی بیشتر با عقاید و آرمان‌های رفیع شهیدان کمک شایانی می‌کند.



متقی تصریح کرد: شهدا در حقیقت اساتید و معلمان تمام‌وقت دانشگاه تربیت انسان هستند که پند و اندرزهای آنان اقتضای تمام سنین را می‌کند و شخصیت عرفانی آنان محبوب تمام قلوب است و برپا داشتن یاد و خاطره آنان در واقع بیمه کردن جامعه از آسیب‌ها است.



وی با بیان اینکه شهدا ضمن لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب با نثار جان خود که در حقیقت بالاترین و مهمترین هستی آنها بود امنیت و آزادی را به کشور هدیه کردند، یادآور شد: شهدا نه به‌دنبال نام و نان بلکه به دنبال لقا و رضایت خداوند بودند و سند وفاداری و ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی هستند.



فرماندارکوهبنان گفت: شهدا با ایمان به خدا، خلوص نیت، درس‌آموزی از قیام عاشورا و عشق واقعی به ولایت و رهبری در دوران هشت ساله دفاع مقدس داوطلبانه به میادین جنگ شتافتند و جان خود را در راه استقلال ایران اسلامی و پایداری نظام  نثار کردند.



وی اظهار کرد: شهیدان شاهدان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی هستند که روح بلندشان عاشقانه و عارفانه به سوی خدا پرواز کرد، لذا به فرموده رهبر انقلاب یاد و خاطره آنان بر بلندای انقلاب اسلامی همواره پر‌درخشش و تابناک است.



متقی خاطرنشان کرد: سربلندی، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی از دستاوردهای عظیم خون شهدا است که همه ما در قبال آن مسئولیت بزرگی داریم، لذا برگزاری یادواره کوچک‌ترین خدمت به شهدا است.

captcha