رابطه عاطفی انسان با خداوند اضطراب را کاهش می‌دهد
کد خبر: 1337254
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
حجت‌الاسلام اوجاقی:

رابطه عاطفی انسان با خداوند اضطراب را کاهش می‌دهد

گروه اندیشه: رابطۀ عاطفی انسان با خداوند از طریق انس با قرآن، دعا و توسّل می‌تواند او را از افسردگی، ضعف عصب و سایر مشکلات زندگی روزمره رهایی بخشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام اوجاقی، مدرس دانشگاه در گفتمان دینی «ارتباط با خدا» که دیروز، 19 آذر در مدرسه بهار نیر برگزار شد، گفت: اگر انسان با خدای خویش رابطۀ عاطفی نداشته باشد، در دنیا و آخرت سقوط می‌کند و راه نجاتی نخواهد داشت. رابطۀ عاطفی از طریق انس با قرآن، دعا و توسّل، می‌تواند انسان را از افسردگی، ضعف عصب و سایر مشکلات زندگی روزمرّه رهایی بخشد.



استاد گفتمان‌های دینی نیر در ادامه افزود: ارتباط واقعی با خدا باید آدمی را به جایی برساند که وقتی قرآن می‌خواند، بیابد که خدا در حال حرف زدن بااوست. وقتی در دل شب استغفار می‌کند و دعا می‌خواند، بیابد که در حال حرف زدن با خدا است. قرآن، کلام نازل و دعا، کلام صاعد است و هر دو مکالمه با خداوندسبحان است.



وی افزود: کسانی که با خدا رابطۀ عاطفی دارند، غم و غصّه و دلهره و اضطراب و نگرانی ندارند؛ نه غم گذشته را می‌خورند و نه از آینده نگران‌اند، زیرا خدا را دارند. کسی غم و غصّه و نگرانی دارد که خدا را نداشته باشد.



حجت‌الاسلام اوجاقی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که «آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى ‌یابد». آرامش مطلق و آسودگی پایدار، در پرتو ارتباط با خدای تعالی حاصل می‌شود. «ذکر الله» در قرآن، گاهی خواندن قرآن است، همراه با توجه به اینکه خدا با او حرف می‌زند و او هم در پاسخ با خدای خویش راز و نیاز و درد دل کند.



وی در پایان در توصیه به دانش‌آموزان گفت: شما دانش آموزان و نوجوانان دل های پاک وبی آلایش از تمامی غم ها وغصه ها و کینه و حسد هستید برای موفقیت هم و سلامتی پدر ومادر،مربی ومعلمان تان دعا کنید که خداوند با این دل پاک جذبتان می‌کند.



یادآور می‌شود؛ در این گفتمان که در مدرسه بهار نیر برگزار شد، پرسش و پاسخ در خصوص موضوع گفتمان و احکام و مسائل دینی انجام شد و به ۵ نفر از دانش آموزان از سوی اداره تبلیغات اسلامی نیرجوایزی اهدا شد.

captcha