مسئولان فرهنگی، عزاداری سنتی را از بدعت‌ها حفظ کنند
کد خبر: 1335602
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
حجت‌‌الاسلام کربلایی:

مسئولان فرهنگی، عزاداری سنتی را از بدعت‌ها حفظ کنند

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه قم گفت: مسئولان فرهنگی باید با برنامه‌ریزی، مطالعه و اتخاذ روش‌های جدید، چارچوب عزاداری سنتی را از خطر ورود بدعت حفظ کنند.


حجت‌الاسلام حسین کربلایی، مدرس حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، گفت: رسانه‌های جمعی می‌توانند برای معرفت‌افزایی و بصیرت عاشورا بسیار مثمر باشند و در این راستا مبلغان دینی باید در کمیسیون‌های تخصصی به بررسی راهکارهای معرفت‌افزایی حسینی بپردازند.



وی اضافه کرد: متأسفانه برخی مدارس فاقد روحانی هستند چون مبلغان دینی می‌توانند در آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی دانش‌آموزان که مسیر فرهنگی کشور را در دست دارند، تأثیرگذار باشند.



حجت‌الاسلام کربلایی با بیان روش‌های ترویج عزاداری سنتی در جامعه ابراز کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، عزاداری‌ها نیز دستخوش تغییر شده‌اند؛ بنابراین باید چارچوب سنتی خود را در عزاداری‌ها حفظ کنیم که در این راستا مسئولان و فعالان فرهنگی نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند چون با برنامه‌ریزی و مطالعه و نیز با روش‌های جدید می‌توانند موجب حفظ جذابیت و عمق‌بخشی سوگواره حسینی شوند.



مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه در تبیین قیام حسینی باید مسئله مظلومیت و اقتدار در کنار یکدیگر مطرح شوند، گفت: مظلومیت جنبه عاطفی مسئله است چون اهل بیت پیامبر(ع) در جریان عاشورا کشته و به اسارت گرفته شدند و در همین راستا شور حسینی بدون داشتن شعور مفهومی نخواهد داشت.

captcha