بصیرت‌افزایی، مهم‌ترین پیامد حادثه کربلاست/ ولایت؛ خط شاخص انقلاب اسلامی
کد خبر: 1322471
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
همتی:

بصیرت‌افزایی، مهم‌ترین پیامد حادثه کربلاست/ ولایت؛ خط شاخص انقلاب اسلامی

گروه سیاسی:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصریح اینکه مهم‌ترین پیامد حادثه کربلا بصیرت‌افزایی مسلمانان و غیرمسلمانان بود، خط شاخص انقلاب را ولایت، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی دانست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، احمد همتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز دوشنبه، 4 آذر‌ در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی در شیراز گفت: روز 9 دی در تقویم عمومی کشور به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ثبت شده است.



مدیرکل ارشاد فارس با اشاره به وقوع حادثه کربلا گفت: مهم‌ترین پیامد حادثه کربلا بصیرت‌افزایی مسلمانان و غیرمسلمانان بود که باید این موارد را تبیین کنیم.



وی خاطرنشان کرد:‌ فاصله بین غدیر و رحلت پیامبر(ص) 70 روز است و در این مدت مقدمات وقوع کربلا رخ داد پس وظیفه ماست که هر کسی به فراخور حال خود در بصیرت‌افزایی جامعه تلاش کند.



همتی، خط شاخص انقلاب را ولایت، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا با وحدت و همدلی مقدمات تعالی استان و توفیقات دولت را مضاعف کنیم.



وی خاطرنشان کرد: اگر به حوادث و وقایعی که در صدر اسلام رخ داده، دقت کنیم مشاهده می‌شود که هرجا بصیرت، بینش، آگاهی و اتحاد میان امت و ولی زمان وجود داشته بسیاری از توطئه‌ها خنثی شده و اگر بصیرت حاکم نبود معمولاً حق به قربانگاه رفته است.



همتی به تبیین عوامل نداشتن بصیرت اشاره کرد و گفت: عدم توجه به رزق حلال، ساده‌لوحی، تعصبات قومی و قبیله‌ای، عدم تکلیف‌گرایی و... از جمله عواملی است که موجب عدم بصیرت افراد می‌شود.



ضرورت اقدام به‌موقع جهت رفع مشکل بی‌بصیرتی



مدیرکل ارشاد فارس بر ضرورت اقدام به‌موقع در مورد امور تأکید کرد و افزود: گاهی اگر به‌موقع اقدام کنیم مشکل بی‌بصیرتی نیز حل می‌شود.



وی تصریح کرد:‌ در 9 دی‌ماه که مقام معظم رهبری آن را به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بیان کردند، اگر بصیرت نبود، بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران صادر نمی‌شد و اگر در صدر اسلام هر امامی، ملت بابصیرت ایران را داشت قطعاً تاریخ به شکل دیگری رقم می‌خورد.



همتی در ادامه سخنان خود به تبیین برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهت بزرگداشت حماسه 9 دی پرداخت و گفت: نمایشگاه کتاب فارس همزمان با هفته بصیرت و روز بصیرت برپا می‌شود که در این نمایشگاه غرفه‌هایی جهت ارائه نشریات، کتاب‌ها،‌ تولیدات فرهنگی و نرم‌افزاری در راستای بصیرت و ولایت‌مداری دایر می‌شود.



بصیرت،‌ ولایت و مردم؛ سه عامل مؤثر انقلاب



وی، بصیرت، ولایت و جایگاه مردم را سه عامل مؤثر در انقلاب اسلامی دانست و گفت: در نمایشگاه مذکور تازه‌های کتاب و نشریه در این زمینه‌ها ارائه می‌شود، ضمن اینکه در حاشیه آن نقد کتاب نیز برگزار می‌شود.



همتی، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی با موضوع بصیرت، شب شعر با موضوع ولایت و بصیرت، فراخوان مسابقات هنرهای تجسمی را از دیگر اقدامات انجام شده جهت بزرگداشت حماسه 9 دی برشمرد.



مدیرکل ارشاد فارس در پایان خاطرنشان کرد: در یک هزار کانون مساجد فارس برنامه‌های فرهنگی ـ هنری در این زمینه برگزار می‌شود ضمن اینکه در قالب هنرهای نمایشی نیز با موضوع بصیرت و ولایت برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

captcha