نمایشگاه «از کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی» در اراک گشایش یافت
کد خبر: 1321773
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
صبح‌ امروز؛

نمایشگاه «از کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی» در اراک گشایش یافت

گروه هنر: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک از افتتاح نمایشگاه از کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی در میدان سرداران این شهرستان خبرداد.

حمید کربلایی‌‌حسنی،  مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان با اهداف قیام عاشورا و اشاعه و ترویج فرهنگ شهادت‌‌طلبی بین دانشجویان و دانش‌آموزان و شناخت آرمان‌های شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس به همت شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهرستان برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: باید در تمامی عرصه‌ها در راستای شناخت نوجوانان و جوانان در ماندگاری فرهنگ دینی و انقلابی طرح و برنامه‌های قابل توجه داشته باشیم و با استفاده از یک برنامه هدفمند اهداف نظام را پیش بریم.

کربلایی حسنی در ادامه از افتتاح نمایشگاه کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی دراین شهرستان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود برپایی این نمایشگاه اهداف مدنظر را تحقق بخشد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در 24 غرفه برپا شده و در آن تصاویری با موضوع تاسوعا و عاشورای حسینی، دوران جنگ تحمیلی و ماکت‌هایی از شهادت مسلم بن عقیل(ع) و دیگر شهدای کربلا به نمایش گذاشته شده است.

کربلایی حسنی خاطرنشان کرد: در برپایی نمایشگاه از کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی(ره) همچنین پایگاه‌ مقاومت امام رضا(ع) و پایگاه مقاومت حزب‌الله شهید چمران همکاری و مشارکت دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در پایان با اشاره به اینکه این نمایشگاه امروز، 4 آذرماه در میدان سرداران این شهرستان افتتاح و تا اربعین حسینی ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان در دو نوبت صبح و عصر می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

captcha