تداوم عزت نظام اسلامی در گرو الگوگیری از فرهنگ عاشورا است
کد خبر: 1318502
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
امام جمعه چرام:

تداوم عزت نظام اسلامی در گرو الگوگیری از فرهنگ عاشورا است

گروه اجتماعی: تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی در گرو الگوگیری کامل از فرهنگ عاشورا است و قیام ‌امام حسین‌(ع) صحیفه جامعی از درس‌های گوناگون معرفتی و معنوی و فردی و اجتماعی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها و زمان‌هاست.


حجت‌الاسلام جعفر طزری، امام جمعه چرام درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: امام حسین(ع) به ما آموخت که با اخلاص و ایمان به خدا و بصیرت کامل حتی با اندک انسان‌های مؤمن و آزاده می‌توان در مقابل جبهه کفر که با تمام امکانات در مقابل ما ایستاده است، ایستاد و پیروز هم شد.



وی اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) زنده نگه‌داشتن اسلام بود و به این هدف هم رسید، خاطرنشان کرد: امام‌(ره) با الگوگیری از این حرکت امام قیام خود را علیه کفر و استبداد شروع کرد و با کمک و همراهی ملت و با ایستادگی در مقابل دشمنان و جبهه کفر توانست برابر قدرت‌های زمان به پیروزی برسد، امروز هم ما به این اقتدار در سطح جهان رسیده‌ایم که می‌توانیم در تحولات جهانی نقش داشته باشیم.



امام جمعه چرام بیان کرد: تداوم عزت و اقتدار نظام اسلامی در گرو الگوگیری کامل از فرهنگ عاشورا است و قیام و حرکت امام حسین‌(ع) صحیفه جامعی از درس‌های گوناگون معرفتی و معنوی، فضیلتی انسانی، دنیوی، اخروی، فردی و اجتماعی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها و زمان‌هاست.



حجت‌الاسلام طزری ابراز کرد: اگر امام حسین(ع) چراغ هدایت است و کشتی نجات، راه نجات از طوفان‌های سهمگین زندگی دنیوی و اخروی سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین(ع) است.



وی با بیان این‌که اگر ما امروز یک نگاه مختصر به انقلاب خود داشته باشیم به‌وضوح در می‌یابیم که رمز پیروزی ما و استمرار نظام ما با آن همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها، الگوگیری از قیام امام حسین(ع) بوده است، افزود: اگر می‌خواهیم نظام ما با همین عزت و اقتدار به حرکت خود ادامه دهد باید هم‌چنان صحیفه قیام امام حسین(ع) در پیش‌روی ما باز باشد و نقشه راه و حرکت ما نقشه‌ای باشد که امام حسین(ع) برای ما ترسیم کرده است.



امام جمعه چرام عنوان کرد: دشمنان، امروز تصور کرده‌اند که با تهدید به جنگ و شدت بخشیدن به تحریم‌ها و با تبلیغات منفی علیه نظام اسلامی می‌توانند نظام اسلامی را به زانو درآورند اما نمی‌دانند که همه این امور در برابر عزم جدی مردم ما با رهبری امام خامنه‌ای نقش بر آب است.



حجت‌الاسلام طزری با تأکید بر این‌که دشمنان ما هم این مهم را بدانند که با ملتی که امام حسن(ع) سرلوحه کارهای اوست نمی‌توان با زبان زور سخن گفت، تصریح کرد: این ملت حاضر است جان خود را بدهد تحریم‌ها را تحمل کند اما زیر بار ظلم نرود.

captcha