جان رمضان در جهان

جان رمضان در جهان

مسلمانان نقاط مختلف جهان با آغاز ماه مبارک رمضان، با برگزاری آئین‎ها، مناسک، جلسات قرائت قرآن و مراسمات نیایش و توزیع افطاری، ماه میهمانی خدا را در سال 2023 گرامی میدارند.
بهار در بهار

بهار در بهار

در روایتی از امام محمدباقر(ع) آمده است: «لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ رَبِيعٌ وَ رَبِيعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ؛برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.» ماه رمضان ماه نزول قرآن است، چنانکه خداوند متعال فرموده:«شَهْرُ رَمَضانَ الَّذي أُنْزِلَ فيهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقان...؛ ماهِ رمضان است ماهى كه قرآن، براى راهنمايى مردم و نشانه‏‌هاى هدايت و فرق ميان حق و باطل در آن نازل شده است.» این توصیف روشنی است از ماه مبارک رمضان که «بهار قرآن» نامیده شده است. سال 1402 این بهار با بهار طبیعت و نوروز باستانی ایرانیان عجین شده است؛ همنشینی بهار در بهار مبارک جانتان.
سی و نهمین مسابقات بین المللی قرآن ایران

سی و نهمین مسابقات بین المللی قرآن ایران

همزمان با عید مبعث رسول مکرم اسلام(ص) رقابت‌های سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد. در این پرونده با اخبار این رویداد همراه ما باشید.
وضعیت جلسات قرآن در ایران

وضعیت جلسات قرآن در ایران

یکی از مهم‌ترین بسترهایی که موجب تربیت قاریان بین‌المللی و ممتاز شد، جلسات قرآنی است که در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها تشکیل می‌شود. تشکیل این جلسات در ایران سابقه دیرینی دارد. نخست در آنها به صورت عمومی خواندن قرآن آموزش داده می‌شد، اما به ‌مرور به مباحث فنی تلاوت هم اهتمام ورزیده شد. به بیان دیگر، با اضافه شدن عنصر هنر به تلاوت قرآن و پیوند تلاوت با هنر در کشور مصر، این نسیم در ایران هم وزیدن گرفت. به نظر می‌رسد کیفیت این جلسات می‌تواند بهبود پیدا کند و افزایش سطح کیفی جلسات قرآن نیازمند تحلیل انتقادی این جلسات است. به‌ بیان دیگر باید ببینیم، آیا این جلسات سمت‌وسوی درستی دارند؟ آیا جلسات کنونی پاسخگوی نیاز عمومی جامعه برای آموزش قرآن هستند؟ این پرسش‌ها موجب شد تا از رهگذر گفت‌وگو با اساتید و صاحب‌نظران، به تحلیل وضعیت جلسات قرآن در ایران از آنچه بوده تا آنچه باید باشد بپردازیم.
ایران استوار

ایران استوار

دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روز‌های سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است. این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی (ره)، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان‌های نظامی است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت. مردم ایران، ایام دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی خود از چنگال استکبار جهانی را، که مرهون خون‌های مطهر شهیدان و مجاهدت‌های ملت ایران و رهبری امام خمینی (ره) بود؛ هرساله جشن می‌گیرند. در ایران استوار با اخبار این دهه همراهمان باشید.
جشنواره رستو مالزی

جشنواره رستو مالزی

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو از ۳۰ دی تا ۹ بهمن‌ 1401 در مرکز چاپ و نشر قرآن پوتراجایا در مالزی برگزار شد.
چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله پایانی خود رسیده است. قاریان، مرتلان و حافظان قرآن آقا و خانم راه یافته به مرحله نهایی از اقصی نقاط کشور طی 21 تا 28 دی ماه در شهر اهواز، حضور یافته تا نفرات برتر این دوره تعیین شوند.
جان فدا

جان فدا

تاریخ ندیده همچو ایرانی‌ها خواهیم گرفت جان این جانی‌ها نابودیشان به فضل حق نزدیک است می‌خیزد از این بیشه سلیمانی‌ها
عفاف و حجاب در جهان

عفاف و حجاب در جهان

در این پرونده خبری به تنوع، قدرت و پیشرفت زنان مسلمان پرداخته می شود تا کلیشه‌های رایج درباره آنان را تغییر داده و با نشان دادن موفقیت‌های زنان محجبه و حضور موفق آنان در جامعه با طرز تفکر غلط رایج درباره اسلام و زن مسلمان مقابله شود. 
تازه های صنعت مد پوشیده

تازه های صنعت مد پوشیده

گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، خاطرنشان کرد که در سطح جهانی، مد پوشیده که مشابه لباس مسلمانان است، نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد.
صدسالگی احیای حوزه

صدسالگی احیای حوزه

سال جاری مصادف با صدمین سال احیای حوزه علمیه قم از سوی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی است و تحولات یک قرن اخیر حوزه از مناظر مختلف از جمله روند تحولات فقهی قابل بررسی است. امسال و همزمان با بزرگداشت صدسالگی حوزه، مدیریت عالی این نهاد علمی اقدام به تغییر و تحولاتی در برخی متون درسی کرد که بازتاب‌های مختلفی در سطح حوزه‌های علمیه و بین علما و اساتید داشته است و ایکنا بنابر رسالت خود به بررسی ابعاد این مسئله پرداخته است.
اخبار اسلامی جام جهانی 2022 قطر

اخبار اسلامی جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی فوتبال برای نخستین‌بار به میزبانی قطر، یک کشور اسلامی توجه جهانیان را درباره نحوه مدیریت این دوره رقابت‌ها و استقبال از ملت‌های مختلف به خود جلب کرده است. در این پرونده خبری تمام اخبار و گزارش‌های سرویس بین‌الملل ایکنا در خصوص رویدادهای اسلامی و قرآنی در حاشیه بازی‌ها به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.
صاحب المیزان در نگاه دیگران

صاحب المیزان در نگاه دیگران

سخن از نور بهانه نورانی و مبارکی می‌خواهد؛‌ چه بِه که این بهانه مبارک سالروز بزرگداشت مردی منتهای نور از تبار نیکان عالم، علامه زمان و زمانه و صاحب المیزان باشد.
هفته وحدت

هفته وحدت

مسئله‌ وحدت مربوط به ذات خداوندی است. از دیدگاه مولانا هنگامی که انسان وارد پهنه‌ درونی جان یا خلوتگاه جان می‌شود، به حیطه‌ای وارد شده است که فوق زبان است و از آن سخن نتوان گفت. در اینجا عارف زبانی جز خموشی ندارد، با این وجود مولانا خروج از ساحت صفات و رسیدن به ساحت ذات الهی را برای واصلان به حق توصیه می‌کند: صنع بیند مرد محجوب از صفات/ در صفات آنست کو گم کرد ذات/ واصلان چون غرق ذات‌اند ای پسر/ کی کنند اندر صفات او نظر.
شصت و دومین دوره مسابقات قرآن مالزی

شصت و دومین دوره مسابقات قرآن مالزی

شصت و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به میزبانی کشور مالزی 27 مهر تا 2 آبان در کوالالامپور برگزار می‌شود در این مسابقات مسعود نوری، به عنوان نماینده ایران در رشته قرائت تحقیق حضور خواهد داشت.
راهیان اربعین

راهیان اربعین

زیارت سیدالشهدا(ع) را آنقدر در دیدگان عاشقان آن حضرت قدر و منزلت است که هیچ امری نمی‌تواند مانع از ابراز محبت و ارادت ایشان به مقام والای آن شهید مظلوم دشت تنهایی و غربت انسانیت گردد، با این وجود بر متولیان امر زیارت و تسهیل‌گران این رویداد عظیم تمدن‌ساز لازم است سازوکارها و تمهیدات لازم برای برپایی شایسته آن را فراهم آورند.‌
بازی دیجیتال

بازی دیجیتال

تب بازی های دیجیتال در ایران بسیار داغ شده است. بازی هایی که از کودک تا بزرگسال طرفدار پر و پا قرص آن هستند. در کنار مزایایی که این بازی ها دارند اگر نظارتی بر محتوا و زمان بندی بازی های دیجیتال نشود اثرات منفی ناخوشایندی بر رفتار کودکان و نوجوانان به همراه خواهد داشت. در این پرونده درصدد هستیم به برسی فرصت ها و تهدیدهای بازی های یارانه ای و اتخاذ کاربردهای مدیریت این عرصه بپردازیم.
ذره و خورشید

ذره و خورشید

ثمره شهادت امام حسین(ع) آگاهی و بازگشت مردم به هویت اصیل اسلامی و زدن داغ رسوایی کشتن فرزند رسول خدا(ص) بر پیشانی کریه حکومت یزید است.
انا من حسین

انا من حسین

حسين، وارث آدم که به بني آدم زيستن داد و وارث پيامبران بزرگ، که به انسان «چگونه بايد زيست» را آموختند - اکنون آمده است تا در اين روزگار، به فرزندان آدم «چگونه بايد مرد» را بياموزد! حسين آموخت که «مرگ سياه» سرنوشت شوم مردم زبوني است که به هر ننگی تن می‌دهند تا « زنده بمانند»، چه کساني که گستاخي آن را ندارند که «شهادت» را انتخاب کنند «مرگ» آنان را انتخاب خواهد کرد! در پرونده ویژه محرم 1444 ایکنا همراهمان باشید.
روایت سیادت

روایت سیادت

با فرا رسیدن ماه محرم و شهادت مظلومانه امام حسین(ع)، محبان اهل بیت(ع) از گوشه و کنار جهان با برپایی مراسم عزاداری، یاد رشادت‌های سالار شهیدان و یارانش را گرامی می‌دارند. در پرونده خبری روایت سیادت نگاهی داریم به اخبار و گزارش‌های واصله در این خصوص.
جهاد چهل و دو ساله

جهاد چهل و دو ساله

به نظر من جهاددانشگاهي فقط يك نهاد نيست، بلكه يك فرهنگ است، يك سمت‌گيري و حركت است. هرچه بتوانيم ما اين فرهنگ را در جامعه گسترش دهيم و آن را پايدار و استوار كنيم. كشور را به سمت سربلندي و عزت و استقلال حقيقي بيشتر پيش برده‌ايم. شما اسم‌تان جهاددانشگاهي است،‌ روي اين اسم تكيه كنيد و به مقتضاي اين اسم تمسك كنيد و حقيقتا جهاد كنيد. (بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع جهادگران دانشگاهی) پرونده خبری «زیست بوم نوآوری نخبگان ایران» به انگیزه بازخوانی رویدادها و گزارش‌های چهل و دومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی ایجاد شده است.
کوی حضرت دوست

کوی حضرت دوست

به نام آن ذات بی مانندی که معر را در گلشن حقایق پرورش می‌دهد. ایام، ایام حج است و موسم، موسم ذبح اسماعیل ای حاج! اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ نیازی نیست کسی بداند، باید خودت بدانی و خدایت، اسماعیل تو ممکن است فرزندت نباشد، تنها پسرت نباشد، زنت نباشد، شویت نباشد، شغلت، شهرتت، شهوتت، قدرتت، موقعیتت، مقامت... من نمی‌دانم، هرچه در چشم توست، جای اسماعیل را در چشم ابراهیم دارد و اکنون که آهنگ خدا کرده‌ای در منی ذبح کن! در پرونده «کوی حضرت دوست» همراه ما باشید.
بال طواف

بال طواف

حج تمتع 1443 با حضور یک میلیون زائر در عربستان برنامه‌ریزی شده است. از جمله شرایط امسال داشتن سن زیر 65 سال و داشتن کارت واکسیناسیون کامل و تست منفی پی سی آر اعلام شده است. در این پرونده اخبار، گزارش و مصاحبه‌های مربوط به فریضه حج در حوزه بین‌الملل با عنوان بال طواف در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
راهبری قرآنی، حکمرانی شایسته

راهبری قرآنی، حکمرانی شایسته

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و بیانات خویش در دیدار اقشار و گروه‌های مختلف توصیه‌ها و نکاتی را مطرح می‌کنند که می‌توان از این مجموعه رهنمودها اصول حکمرانی مطلوب اسلامی را استخراج کرد. این راهبردها که مستند به کلام‌الله و برگرفته از سیره نبوی و علوی است، ایکنا را آن داشت که طبق رسالت ذاتی خود، با احصای این مؤلفه‌ها، به تبیین حکمرانی شایسته از منظر ایشان بپردازد.
عالمِ واعظِ درس آموز

عالمِ واعظِ درس آموز

درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و همه‌ی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه‌ تأسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند. این بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت عالم اخلاق و قرآن بود. در پرونده ویژه «عالمِ واعظِ درس آموز» همراه ما باشید.
تولید، پایه رفاه ملی

تولید، پایه رفاه ملی

حضرت آیت الله خامنه‌ ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌ آفرین نامگذاری کردند و بار دیگر اهمیت تولید را مورد تأکید قرار دادند؛ تولید مبتنی بر دو مؤلفه فوق مسیر حل مشکلات معیشتی و رسیدن به رفاه ملی را تسهیل می‌کند و ضرورت دارد ابعاد مختلف شعار مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و ایکنا بنابر رسالت خود، همانند سال‌های گذشته، در برهه‌های مختلف ضمن بررسی عملکرد قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مختلف، به تولید محتوا براساس نگاه کارشناسی خواهد پرداخت.
بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طی 27 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.
طلیعه رمضان 2022 در جهان

طلیعه رمضان 2022 در جهان

در این پرونده تولیدات سرویس بین‌الملل ایکنا در قالب اخبار، گزارش، مصاحبه و نیز تولیدات چند رسانه‌ای حول برنامه‌های رمضان 2022 در اقصی نقاط جهان قابل مشاهده است.
قرارِ بندگی

قرارِ بندگی

ماه مبارک رمضان در آیات قرآن پرشرافت و پربرکت نامبرده شده است؛ این ماه تنها برای عبادات خاص نیست بلکه دستورالعملی است که انسان به کمال و تعالی نزدیک می‌کند. در پرونده «قرار بندگی» کوشیده ایم به برخی پرسش های انسان امروز پیرامون قرآن، اخلاق و دین در کلام اساتید حوزه و دانشگاه پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.
بهار در بهاران

بهار در بهاران

بهار پیام ازلی و ابدی آفریدگار است به گوش زمینِ سرد و خاموش. پیامی به سود و سور زندگی. بهار نقطه حرکت زمین. تحول خواهی و تامل اندیشی از ویژگیهای بهار است و امسال آغاز بهار با میلاد منجی موعود قرین شده است. این بهار، بهارمان بهاران است. نوروزتان بهروز.
فقیه پارسا

فقیه پارسا

آیت‌الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید عصر ۲۴ اسفندماه در بیمارستان شهید بهشتی دعوت حق را لبیک گفت. در این پرونده به اخبار و سخنان بزرگان درباره شخصیت این فقیه عالیقدر می‌پردازیم.
مسابقات قرآن کریم ایران 1400

مسابقات قرآن کریم ایران 1400

سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پس از اینکه مراسم افتتاحیه آن در شامگاه نهم اسفندماه برگزار شد، رسماً کار خود را آغاز کرد و از شامگاه دهم اسفندماه نیز رقابت‌ها آغاز شد و تا چهاردهم اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این شب‌ها، ۶۲ قاری، حافظ و مرتل قرآن کریم از ۲۹ کشور دنیا رقابت‌های خود را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنند.
وطن یعنی ایران

وطن یعنی ایران

بهمن ماه از راه رسید؛ آخرین بهمن قرن. قرنی که دم به دم آبستن حوادث بود. حالا ایران به بهار 43 سالگی عزت و استقلال رسیده است. انقلابی که قامت تنومند و استوار آن امروز جایی برای خیالبافی‌های خام دشمن باقی نگذاشته است. به انگیزه مروری بر دستاوردهای ایران پس از انقلاب پرونده خبری «وطن تمام تن» را مرور می‌کنیم.
مرجع بصیر

مرجع بصیر

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، فقیه و مجتهد و از مراجع تقلید روز گذشته در 103 سالگی دار فانی را وداع گفت. او نزد آیت‌الله سیدحسین طباطبایی بروجردی تحصیل کرد. این فقیه بزرگ به شیخ الفقها و المجتهدین معروف بود. ایکنا رحلت این عالم بزرگ شیعی را به جامعه حوزوی کشور تسلیت می‌گوید.
نشست تخصصی شورای عالی قرآن

نشست تخصصی شورای عالی قرآن

شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای» با اهتمام شورای عالی قرآن از ١١ تا ١٣ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.
جهاد تبیین در میدان جنگ روایت ها

جهاد تبیین در میدان جنگ روایت ها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحرک وسیع دشمنان ملت ایران برای وارونه‌ سازی افکار و تخریب ایمان و باورهای مردم به وسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی را دلیل بر ضرورت حضور در عرصه جهاد تبیین به منظور پیروزی در جنگ روایت‌ها ذکر کرده‌اند. این پرونده خبری تلاش در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب در دهه فجر انقلاب اسلامی و نیز فرصتی برای بررسی ابعاد جهاد تبیین به عنوان مهمترین عرصه جهاد در شرایط امروز است.
خانواده در مسیر آرامش

خانواده در مسیر آرامش

امروزه، یکی از آسیب‌های جدی فراروی جامعه ناپایداری و تزلزل در خانواده‌ها و فقدان آرامش و روابط مستحکم است که در صورت غفلت، ضربه‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره اجتماع وارد خواهد کرد. در این پرونده ویژه درصدد هستیم مؤلفه‌های ایجاد آرامش در خانواده را احصا و راه‌های دستیابی به آن را تشریح کنیم.
مشاهير ناشناخته قرآنی

مشاهير ناشناخته قرآنی

در این پرونده خبری، گزارش‌هایی از فعالیت‌ها و سیره زندگی مهمترین چهره‌های فرهنگی اقصی نقاط جهان که با فعالیت‌های علمی، ادبی و هنری در عرصه قرآن و معارف اسلامی خوش درخشیده‌اند، تهیه شده است.
جهان در رکاب حسین(ع)

جهان در رکاب حسین(ع)

امام حسین(ع) شخصیتی محدود به یک مذهب و یا یک عده خاص نیست، بلکه عظمت قیام و فداکاری‌های ایشان، درسی به تاریخ داده است که در اقصی نقاط جهان رنگ و بوی آن دیده و استشمام می‌شود. در این پرونده حال و هوای عزای محرم 1443 در گوشه و کنار جهان رصد شده است.
وحدت بیداری امت

وحدت بیداری امت

هفته وحدت هر ساله از 12 ربیع‌الاول سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) به روایت اهل سنت تا 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت آن حضرت بنا بر روایات شیعه گرامی داشته می‌شود. این مناسبت در سال 1360 از سوی امام خمینی(ره) به این نام شناخته شد. جهان اسلام هر سال به همین مناسبت برنامه‌های زیادی را اجرا می‌کند و مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان به جشن و سرور پرداخته و میلاد نبی رحمت را گرامی می‌دارند. با توجه به اهمیت این مناسبت، در این پرونده آخرین رویدادهای سالروز میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت در سال 1400 و تازه‌ترین رویدادهای وحدت‌بخش مسلمانان منعکس می‌شود.
هفته وحدت؛ آیه آیه عطر جنان

هفته وحدت؛ آیه آیه عطر جنان

در پیام، كار و شخص هر یک از پیامبران ویژگی‌های منحصر به فردی وجود دارد. ویژگی‌هایی كه در ظهور پیامبر(ص) تأثیر مثبت داشته و باعث جذب مردمان و پیشبرد پیام و اعتلای رسالت ایشان می‌شده است؛ منظور ویژگی‌های روحی و اخلاقی ایشان نیست. چرا که به تصریح قرآن تمایزی میان انبیا وجود ندارد بلكه منظور برخی از خصوصیاتی است كه به گونه‌ای با شخص ایشان یا پیام و كار ایشان مربوط بوده و در تناسب با شرایط محیط در پیشبرد دعوت و اعتلای رسالت ایشان نقشی مثبت ایفا كرده است. در «آیه آیه عطر جنان» که به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت به روی مخاطبان ایکنا گشوده شده است؛ می‌کوشیم به رویدادها و سوژه‌های حول موضوع وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بپردازیم.
اشک سرخ آسمان

اشک سرخ آسمان

جویندگان راه معنى و طالبان عزت و آزادگى باید در آینه اوصاف حسینى به تماشاى این جلوه‌هاى ناب و ماندگار بنشینند و اگر اهل سیر و سلوک‌اند و شیفته عرفان اهل‌بیتى و اگر به افقى دور دست‌تر از مادیات و بلندتر از روزمرگى‌ها مى‌نگرند، باز هم باید به مرآت حسینى چشم بدوزند...
جانِ کلام

جانِ کلام

کلمه نیز مرگ و زندگی دارد، قرآن برای کلمه زنده که از آن به «قول سدید» به معنای سخن مناسب، ‌درست و شایسته تعبیر می‌کند، سهم بزرگی قایل است و آن را سبب اصلاح اوضاع انسان در گذشته و آینده برمی‌شمارد. با این وصف یکی شاه راه‌های رسیدن و شدن توقف در ایستگاه سخنان سازنده آن هم از انسان‌های متعالی و روشن است. باید بسیار شنید و بسیار دانست تا جریان‌ها، موج‌ها و آفات زندگی دنیایی ما را با خود با ناکجاآباد روزگار نکشاند و آن شویم که باید. «جانِ کلام»‌ بر آن است جرعه‌ای از سخنان بزرگان و با گلچینی در اندیشه‌های ناب قرآنی، اخلاقی و انسانی هدیه شما خوبان کند.
۴