کد خبر: 4296835
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۲
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

سند تحول بنیادین، نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است

سیداردشیر رشیدی آل‌هاشم گفت: سند تحول بنیادین، نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است و تمامی برنامه‌ها باید در چارچوب این سند و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شود.

سید اردشیر رشیدی آل هاشم، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل،به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، سیداردشیر رشیدی آل‌هاشم، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ششم مردادماه در آیین مرحله استانی جشنواره اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری که با حضور مسئولان استانی، سرگروه‌های آموزشی، مدرسان و فرهنگیان برگزیده در مجتمع آموزشی حیات طیبه ناحیه یک برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تأکید دولت چهاردهم و وزارت آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت آموزش و توسعه عدالت آموزشی اظهار کرد: نظام مسائل آموزش و پرورش که توسط دولت تعریف شده، به عنوان پیشران تحولات این حوزه شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین محور‌های این نظام، توسعه عدالت آموزشی و دیگری ارتقای کیفیت فرایند‌های آموزش و تربیت در مدارس است.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است و تمامی برنامه‌ها در آموزش و پرورش باید در چارچوب این سند و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امروز دیگر آموزش صرفاً به انتقال محفوظات محدود نیست، بلکه به یک فرایند تعاملی، مشارکتی و توانمندساز تبدیل شده است. روش‌های آموزشی باید متناسب با نیاز‌های نسل جدید، فناوری‌های نوین و تغییرات سریع دنیای دیجیتال به‌روزرسانی شوند.

وحید خدابنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی و توانمندسازی معلمان گفت: این جشنواره یکی از طرح‌های نو و بدیع معاونت آموزش ابتدایی در راستای بهبود فرایند آموزش و یادگیری در مدارس است که با استقبال گسترده فرهنگیان روبه‌رو شد که بیش از ۶۵۰۰ نفر از همکاران فرهنگی در قالب حلقه‌های تخصصی تبادل تجربه و گروه‌های هم‌اندیشی در این طرح مشارکت فعال داشتند.

وی با بیان اینکه در پایان فرایند داوری، ۳۰ نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند، افزود: اصلاح روش‌های تدریس و ایجاد تحول در محیط‌های یادگیری، گامی اساسی در جهت تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در نظام تعلیم و تربیت است.

وی تأکید کرد: محیط‌های یادگیری باید پویا، خلاق و متناسب با تحولات روز طراحی شوند تا بتوانند زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌ها و رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان باشند.

در این مراسم، از برگزیدگان استانی جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد.

 
انتهای پیام
captcha