بزرگ‌ترین تشویق و تکریم خیران را خداوند انجام داده است
کد خبر: 4185551
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
آیت‌الله سیدحسن عاملی:

بزرگ‌ترین تشویق و تکریم خیران را خداوند انجام داده است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خیران نیاز به تشویق و تکریم ندارند چرا که بزرگترین تشویق و تکریم را از خیران، ذات ربوبی و الهی انجام داده است.

بزرگ‌ترین تشویق و تکریم خیران را خداوند انجام داده استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل کمیته امداد اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۱۱ آذرماه، در آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیل، اظهار کرد: خیران فخر و شرف جامعه ارزشی و اسلامی هستند و در دین اسلام و مقایسه احکام، بزرگترین عبادت کمک و دست‌گیری از نیازمندان است.

 وی تصریح کرد: در کنار رهبریت صالح جامعه و عبادت‌های معنوی و ارزشی، بزرگترین عبادت دستگیری و یاریگری افراد نیازمند و فقیری است که از ثواب و پاداش بی‌نظیری نیز برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ما امروز گرد هم آمدیم تا از این خیران تشویق و تکریمی ارزشمند داشته باشیم، اما آن‌ها نیازی به این تشویق ندارند چرا که ذات ربوبی بزرگترین تشویق را از خیران، عالمان و وارستگان جامعه انجام داده است.

عاملی موضوع تربیت نسل فاخر و شایسته را با روحیه خیرخواهانه و همنوع دوستی یادآور شد و افزود: باید در قالب این حرکت ارزشمند، نسلی فاخر تربیت کنیم تا ذائقه کمک و دستگیری از دیگران را به شایستگی انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای نسل آینده باید این خیران و سرمایه‌های معنوی جامعه نظیر مرحوم علیپور معرفی شود و انتظار داریم تندیس این چهره‌های بزرگ و افتخارآمیز استان را نصب و شرح حال آن‌ها را در پای این تندیس‌ها نوشته تا کودکان و نوجوانان بهترین الگوی تربیتی خود را پیدا کنند.

عاملی اضافه کرد: باید قدر لحظه‌ها و فرصت‌ها را بدانیم و از ثانیه‌ها برای کمک و دستگیری دیگران استفاده کنیم که این امر ثواب و پاداشی بزرگ به همراه دارد که با از بین رفتن حصار زمان و مکان ارزش آن به شایستگی دریافت می‌شود.

 وی سابقه دیرین فعالیت مؤسسات خیریه را در این استان به همراه موقوفات بیشمار یادآور شد و اضافه کرد: از این طریق نیز می‌توان به راحتی نیاز نیازمندان را رفع کرده و در برطرف کردن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه پیشرو عمل کرد.

امام جمعه اردبیل از وقف به عنوان مدیریت ثروت بعد از مرگ یاد کرد و ادامه داد: کمیته امداد در برگزاری چنین همایش‌هایی پیشقدم بوده و امیدواریم ماحصل آن به نفع استان و حمایت از خیران باشد.

انتهای پیام
captcha