نمایشگاه موثرترین ابزار هنری در تبیین سیره ائمه معصومین(ع) است
کد خبر: 4185137
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
آیت‌الله سیدحسن عاملی:

نمایشگاه موثرترین ابزار هنری در تبیین سیره ائمه معصومین(ع) است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فعالیت‌های فرهنگی در قالب برپایی نمایشگاه موثرترین راه برای روایت‌گری و تبیین سیره ائمه معصومین(ع) است.

نمایشگاه موثرترین ابزار هنری در تبیین سیره ائمه معصومین(ع) استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نهم آذرماه در بازدید از اولین نمایشگاه تجسمی روایت سلوک فاطمی در مصلی اردبیل در سخنانی اظهار کرد: همت و تلاش نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های فاخر و اثربخش برکسی پوشیده نیست و در این میان حمایت ادارات و نهادهای دولتی راهگشای امور است.

امام جمعه اردبیل افزود: برنامه‌های هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی در تقویت فرهنگ دینی جامعه اثرگذار بوده و نیازمند تلاش بیش از پیش در استفاده از زبان هنر است.

عاملی بر ضرورت برپایی نمایشگاه با موضوع زندگانی حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) تاکید کرد و گفت: نباید نمایشگاه‌های فرهنگی تنها مختص ایام فاطمیه باشد بلکه برنامه‌ریزی برای ایام و مناسبات مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مصلی را مرکز فرهنگی شهر عنوان کرد و افزود: اختصاص مصلی فقط برای اقامه نماز جمعه ظلم فرهنگی به این مجموعه دینی است لذا اجرای برنامه‌های مستمر در این مکان می‌تواند مرکز جامع آموزش دینی و فرهنگی برای جوانان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اساس موفقیت یک خطیب و مبلغ را نگاه جامع به بطن جامعه عنوان کرد و افزود: آسیب‌شناسی امور مختلف جامعه از وظایف اصلی مبلغین بوده که لازمه آن زندگی در میان مردم و نیز توجه به جامع نگری در تبلیغ است.

عاملی روایت‌گری برنامه‌های موفق در حوزه حجاب و عفاف را از دیگر وظایف فعالان تبلیغ دینی عنوان کرد و افزود: برپایی روضه و جلسات عزاداری باید محلی برای تبیین گری مسائل فرهنگی از جمله حجاب و عفاف باشد.

امام جمعه اردبیل به اهمیت جایگاه حضرت زهرا(س) در تبیین نقش زن مسلمان اشاره کرد و افزود: خداوند علت خلقت حضرت زهرا(س) را بیان نقش مهم تربیتی زن در عالم عنوان کرده است.

عاملی هنر و فضای مجازی را از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: تولید فیلم از جمله مجموعه شاه اسماعیل توسط هنرمندان اردبیلی باید غرور ملی را تقویت کرده و تنها به داستان‌گویی اکتفا نکند.

امام جمعه اردبیل در پایان با تقدیر از تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی در برپایی نمایشگاه، جذب و تشویق نسل جوان به این برنامه‌های مذهبی را خواستار شد.

گفتنی است، با فرارسیدن ایام فاطمیه، اولین نمایشگاه تجسمی روایت سلوک فاطمی با عنوان «قلب الرسول» در اردبیل افتتاح شده و از تاریخ ۸ تا ۲۸ آذرماه، هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ شب در زیرزمین مصلای اردبیل میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha