نظام جامع تامین اجتماعی تولید فقر را کاهش می‌دهد
کد خبر: 4178103
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

نظام جامع تامین اجتماعی تولید فقر را کاهش می‌دهد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با استقرار نظام جامع تامین اجتماعی، تولید فقر در کشور به حداقل می‌رسد.

علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، پنجم آبان ماه در دیدار با امام جمعه شهرستان نمین اظهار کرد: عمده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند و ضروری است در کشور با توجه به افزایش جمعیت سالمندی، توانمندی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را در سال‌جاری پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی اعلام کرد و گفت: کمیته امداد در حد وسع و توان خود و از محل منابع پیش‌بینی شده با پرداخت تسهیلات برای جامعه هدف سعی دارد تا توانمندسازی آنها را انجام دهد.

حسین‌نژاد گفت: سال گذشته برای ۶ هزار و ۸۰۰ مددجو فرصت شغلی ایجاد شده و ما موفق به جذب ۸۲ درصد تسهیلات تکلیفی شدیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: اگر بانک‌های عامل همکاری‌های خوبی را با این نهاد داشته باشند ما به راحتی می‌توانیم حتی بیش‌تر از سهمیه تعریف شده نیز جذب منابع را انجام دهیم.

وی بیان کرد: با همراهی بانک‌های عامل به رغم همه موانع، در سال گذشته ۳۶۱ میلیارد تومان تسهیلات جذب و موفق شدیم تا یاریگر طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای مددجویان و اقشار پنج دهک پایین جامعه باشیم.

حسین‌نژاد اعلام کرد: بانک‌های عامل امسال نیز قول دادند تا در نیمه دوم سال سهمیه اشتغال کمیته امداد را به شکل کامل پرداخت کنند که در همه شهرستان‌ها سعی بر جذب این منابع داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت فعالیت اشتغال و تولید مسکن گفت: شهرستان نمین در پیشبرد اهداف اشتغال، دومین شهرستان موفق استان اردبیل است که در بخش مسکن مددجویی نیز ساخت و تکمیل ۱۵ مسکن روستایی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha