لزوم تخصص‌گرایی در انجام ماموریت‌های آموزشی جهاددانشگاهی
کد خبر: 4159402
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/9

لزوم تخصص‌گرایی در انجام ماموریت‌های آموزشی جهاددانشگاهی

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: تخصص‌گرایی در انجام ماموریت‌های آموزشی موجب تقویت جایگاه آموزشی جهاددانشگاهی در کشور و به تبع آن در کمیته‌های تخصصصی استان‌ها می‌شود.

بهرنگ کوهی معاون آموزش جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهرنگ کوهی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل، نهم مردادماه، با اعلام این مطلب پرورش نیروی فنی و کارآمد در رشته‌های مختلف تحصیلی و عمومی را از رسالت‌های جهاددانشگاهی در حوزه معاونت آموزشی و کارآفرینی عنوان کرد.

وی بر ضرورت حرکت از دوره‌های عمومی به سمت دوره‌های تخصصی و مهارت محور تاکید و ایجاد مرجعیت در عرصه آموزش مهارت‌های کاربردی با بازتعریف و تدوین دوره‌های ویژه بر اساس نیاز‌های استانی و بومی را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: مرجعیت در کنار دید تخصص‌گرایی در انجام ماموریت‌های آموزشی موجب تقویت و ایجاد جایگاه در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی استانی شده و اولویت برنامه در تقویت این ارتباط استفاده از ایده و نظریات نخبگان در به‌روز رسانی و استفاده از آخرین اطلاعات علمی و تخصصی در موضوعات مطروحه می‌باشد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل، برگزاری فراخوان، شناسایی افراد توانمند، برنامه ریزی در جهت استفاده از افکار و ایده‌های جدید افراد در عرصه آموزش و کارآفرینی، برگزاری رویداد‌های علمی و آموزشی بر اساس نیاز‌های استانی از برنامه‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: شناسایی نیاز‌های آموزشی در سطح استانی و طبقه بندی، برنامه ریزی در جهت ارائه خدمات در حوزه‌های مورد نیاز در حال انجام است.

وی، با اشاره به تدوین برنامه‌های آموزشی این نهاد بر اساس نیازسنجی و رفع مشکلات جامعه گفت: تمامی برنامه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با هدف ارتقاء منابع انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با نیاز‌های استان و کشور صورت می‌گیرد که این اقدامات نیازمند مطاله در زمینه میزان اثر بخشی در سطح کشور است.

کوهی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با پشتوانه بیش از چهار دهه تجربه علمی، عملی و با برخورداری از ظرفیت‌های متنوع و به روز، قادر به ارائه خدمات آموزشی تخصصی پیشرفته به عموم جامعه و تامین نیاز‌های آموزشی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مراکز صنعتی و اجرایی در سطح کشور است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: در واقع آموزش‌های جهادانشگاهی با هدف ارتقاء منابع انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با نیاز‌های تخصصی کشور بنیان نهاده شده تا در سایه آن کارایی‌های لازم برای پذیرش و ایفای موثر وظایف اجتماعی و شغلی حاصل شود.

انتهای پیام
captcha