جهاددانشگاهی همواره در مسیر رشد و توسعه حرکت کرده است
کد خبر: 4158130
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/5

جهاددانشگاهی همواره در مسیر رشد و توسعه حرکت کرده است

مدیر کل امور واحد‌های جهاددانشگاهی گفت: سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن سازمان است و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد پویا، همواره با تکیه بر سرمایه اجتماعی خود در مسیر توسعه و پیشرفت رو به جلو حرکت کرده است.

مراسم معارفه سرپرست جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، اسد رازانی، مدیر کل امور واحد‌های جهاددانشگاهی، سوم مرداد ماه در مراسم معارفه سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل، با اعلام اینکه واحد استان اردبیل در سنوات گذشته با تلاش رئیس و جهادگران واحد اردبیل توسعه مطلوبی داشته است تصریح کرد: تعامل با واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی با نگاه هم افزایی و همکاری بین واحدی در جهت شکل‌گیری فعالیت شبکه‌ای در موضوعات چند ظرفیتی، پیشبرد فعالیت‌ها در بستر افزایش توانمندی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه بیشتر و مطلوب واحد را رقم بزند.

وی نیروی انسانی را سرمایه اجتماعی هر سازمان عنوان کرد و ادامه داد: هر اتفاقی در هر سازمانی بیفتد و هر حرکت روبه جلو و یا برعکس در سازمان باشد به نیروی انسانی بستگی دارد و همدلی و همراهی نیروی انسانی در مسیر حرکت نشان از توسعه یافتگی آن واحد است.

رازانی بر شکل‌گیری فعالیت شبکه‌ای با استفاده از توانمندی و ظرفیت واحد‌های دیگر تاکید کرد و افزود: برنامه‌های واحد باید به شکلی تنظیم گردد که متناسب با پتانسیل واحد، استان باشد و در راستای تحقق آن از شبکه جهاددانشگاهی نیز می‌توان بهره مناسب برد.

وی به پتانسیل‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... استان اردبیل اشاره کرد و گفت: استان اردبیل استانی است که ظرفیت‌های خوبی برای پیشرو بودن در سطح کشور دارد و هر چقدر تلاش کنیم برنامه‌ها با مدیریت کلان استان هماهنگ باشد قطعا موفق خواهد شد چرا که وقتی بدون حاشیه جهاد بتواند دغدغه‌ای از استان را مرتفع نماید، مدیران استان نیز با آن همراه و همدل خواهند بود.

 

هم‌مرزی با آذربایجان می‌تواند زمینه مناسبی برای درآمد ارزی برای استان اردبیل باشد

سیدرضا طباطبایی، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی جهاددانشگاهی نیز در این نشست با اعلام اینکه جهاددانشگاهی اردبیل در مسیر پیشرفت مناسبی قرار دارد، گفت: در حال حاضر فعالیت شاخص واحد اردبیل مجموعه مرکز درمان ناباروری قفقاز است که اهمیت ویژه به لحاظ چالش‌های اساسی در جامعه با رویکرد فرزند آوری دارد که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

طباطبایی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته زاد و ولد در کشور رو به کاهش بوده است تصریح کرد: ۴ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که ۹۵ درصد از این تعداد قابل درمان هستند و مرکز درمان ناباروی واحد اردبیل می‌تواند در چرخه افزایش جمعیت نقش مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به هم مرز بودن استان اردبیل با کشور آذربایجان و ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند از این فرصت استفاده بهینه کرده و به درآمد ارزی برسد. مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی جهاددانشگاهی همچنین جنگل فندقلو را یک ظرفیت مناسب برای انجام تحقیقات بیشتر عنوان کرد و گفت: با توجه به تحقیقات و کار‌های انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان اردبیل در این زمینه، این ظرفیت می‌تواند فرصت مناسب برای انجام تحقیقات گسترده در آینده باشد.

 

جهاددانشگاهی به عنوان نهادی خوشنام پایگاه خوبی در بین مردم دارد

دکتر اسحق رسولی، سرپرست جدید جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به مراسمات معنوی و عزاداری‌های سنتی استان اردبیل در ماه محرم گفت: اوج معنویت جامعه ما همین ماه محرم است.

رسولی، با ابراز خرسندی از حسن اعتماد مدیران ارشد جهاد دانشگاهی و استانی به وی گفت: جهاددانشگاهی یکی از خوشنام‌ترین نهاد‌های انقلابی است و بین مردم پایگاه خوبی دارد و وجهه خوبی به نظام داده است و امیدواریم بتوانیم این وجهه مثبت را بیش از پیش تقویت نماییم.

وی مهمترین رکن یک دستگاه اجرایی را سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: ارتقای سرمایه اجتماعی و معنوی می‌تواند سرمایه‌های انسانی دیگر را نیز نمود و بروز دهد و اساس سرمایه اجتماعی، معنوی، همدلی و همنوایی که در مجموعه جهاددانشگاهی به وضوح به چشم می‌خورد و باورم این است که در این نهاد انقلابی می‌توان کار‌های بکر و بدیع و ارزشمندی برای کشور و مردم انجام داد.

رسولی ادامه برنامه‌ها و طرح‌های مصوب و کار‌های خوب گذشته را از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: مسئله‌گرایی استانی و پرداختن به نیاز‌ها و چالش‌های استانی و ایجاد فرصت پیشرفت و توسعه از طریق فناوری و کارآفرینی و تعامل اثربخش با دستگاه‌های اجرایی و تقویت جریان فرهنگی اصیل و متعهد به آرمان‌های شهدا، رویکرد اصلی خواهد بود.

سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل ادامه داد: سازمانی موفق است که روی فرصت‌ها تمرکز کرده و قابلیت و ظرفیت‌های تاثیرگذاری خود را ارتقاء دهد فرصت‌ها هم همان نیاز‌های واقعی مردم و جامعه است.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر اوچی اردبیلی، رئیس سابق جهاددانشگاهی استان اردبیل تقدیر و دکتر اسحق رسولی به عنوان سرپرست جدید جهاددانشگاهی اردبیل معرفی شد. یادآور می‌شود مراسم تودیع و معارفه بصورت رسمی و با حضور مسئولین استانی و کشوری به زودی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha