لزوم تقویت نقش بازار در حفظ فرهنگ شهر
کد خبر: 4140694
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تصریح کرد:

لزوم تقویت نقش بازار در حفظ فرهنگ شهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: بازار در حفظ هویت و فرهنگی شهر نقش موثری دارد و باید این رسالت تقویت شود.

لزوم تقویت نقش بازاربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، ۲۳ اردیبهشت ماه در جلسه مشترک با اعضای انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: هدف از تشکیل انجمن و تشکل‌ها، فرصتی برای پردازش مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در طیف‌های مختلف است که در چارچوب اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی به انجام وظایف بپردازند.

وی با بیان اینکه هر صنف یا کسب و کاری باید مسائل و مشکلات خود را با مدیریت افراد با تجربه و ریش سفید در همان صنف حل کند افزود: همگان بر این امر واقفیم که در امور مختلف اجتماعی مردم باید میدان‌دار باشند و در این میان تشکیل انجمن دخالت در امور بازار یا هر صنف دیگری نیست بلکه کمکی در راستای راهبری بهتر امور است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تدبیر برای حل مشکل بدحجابی در بازار را یک کار فرهنگی و اجتماعی برشمرد و افزود: انجمن اسلامی بازار کار فرهنگی و اخلاقی و رعایت موازین اسلامی و عرفی را بر عهده دارد و تبلیغات اسلامی اردبیل در حمایت از فعالیت این انجمن‌ها فعالانه و مستمر حضور دارد. جعفرزاده بر ضرورت توجه به رعایت آداب «بازار اسلامی» تاکید کرد و گفت: کتاب «الگوی بازار اسلامی» با محوریت اخلاق بازار، آداب بازار و احکام بازار، کتابی مورد نیاز در حوزه کسب و کار و بازار است که با رعایت موارد نگاشته شده در این کتاب، تفاوت بازار اسلامی و غیر اسلامی مشخص می‌شود.

وی رسالت بازاریان را در حفظ هویت و فرهنگ شهر را مهم عنوان کرد و افزود: بازار باید هویت یک شهر را حفظ کرده و نگاه به فرهنگ اردبیل در بازار سنتی اردبیل باید حفظ و حراست شود لذا سنت، هویت و نگاه به فرهنگ اردبیل نباید در بازار سنتی اردبیل خدشه‌دار شود.

انتهای پیام
captcha