مهم‌ترین شاخصه حیات طیبه «بازار اسلامی» است
کد خبر: 4140982
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
مدیرکل تبلیغات اردبیل تصریح کرد:

مهم‌ترین شاخصه حیات طیبه «بازار اسلامی» است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل اصلاح بازار را اصلاح جامعه عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین شاخصه حیات طیبه «بازار اسلامی» است.

مهم‌ترین شاخصه حیات طیبهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، ۲۴ اردیبهشت ماه در نشست هم‌اندیشی مسئولین اتحادیه‌های اصناف و بازاریان با عنوان «بررسی راهکار‌های جهاد تبیین در بازار اسلامی» که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم برای مومنانی که عمل صالح انجام می‌دهند وعده حیات طیبه داده، حیاتی که هدف مهم از آفرینش عالم هستی است.

وی افزود: به تعبیر قرآن اگر بازار اصلاح نشود بقیه کار‌ها نیز اصلاح نخواهد شد چرا که اگر ربا و یا لقمه حرام در جامعه زیاد شود عمل فاسد و منکرات در جامعه افزایش می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بازار را یکی از سه رکن اصلی موفقیت پیامبر اسلام (ص) در تبلیغ دین اسلام عنوان کرد و گفت: اگر بازاریانی مانند حضرت خدیجه (س) نبود، دین اسلام نمی‌توانست پابرجا بماند.

جعفرزاده در ادامه به نقش‌آفرینی بازار در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر بازاریان مومن و متدین ایران همراه و پشتیبان انقلاب اسلامی نبودند امروز انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌نشست.

وی در خصوص فتنه‌ها و هجمه‌های اخیر دشمن به بازاریان و سرمایه داران گفت: بازارایان با جوانمردی و غیرت در برابر فتنه‌های اخیر دشمنان ایستادند و نگذاشتند دشمن به اهداف پلید و شیطانی خود دست یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از فعالیت برخی آرایشگاه‌های زنانه در نادیده گرفتن احکام دینی، خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی هرگونه فعالیت و کسب و کاری که با احکام اسلامی و شرعی منافات داشته باشد حرام بوده و کسب و کار در این خصوص حرمت شرعی دارد.

جعفرزاده وحدت رویه در انجام امور فرهنگی در بین اصناف تاکید کرد و گفت: برای بازدهی بهتر در اجرای برنامه‌ها نباید دنبال آرم یا نام اداره یا اتحادیه بود بلکه باید همگان برنامه‌ای را شروع کنیم که اهداف اتحادیه را محقق سازد.

وی از فعالیت ۲۵ هزار نفر کسبه و اهالی بازار در اردبیل خبر داد و گفت: جهت برنامه‌ریزی برای قشر اصناف و بازاریان ابتدا باید اهمیت بازار در اذهان عمومی بیان و سپس با انسجام بخشی به امور فرهنگی در بین بازاریان به ارائه فعالیت‌ها اقدام شود.

 

بازار صنعت فرهنگی قوی در جامعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل بازار را صنعت فرهنگی قوی در جامعه عنوان کرد و گفت: بازاریان در کنار مراودات مالی، با اخلاق و منش دینی درس توحید به مشتریان ارائه می‌دهند و در این میان اگر کنش‌گری مستقیم و ارائه آموزه‌های فرهنگی و دینی توسط اصناف انجام شود با پذیرش و استقبال بالایی روبرو می‌شود.

جعفرزاده بر ضرورت همکاری مستمر بازاریان در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: گاهی بیان یک جمله در نکوهش بدحجابی به مشتری، نصب یک پوستر در مغازه با مضامین آیه قرآنی در اهمیت حجاب و نیز بیان حرمت بدحجابی در یک تراکت تبلیغی می‌تواند تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر صنف یا کسب و کاری باید مسائل و مشکلات خود را با مدیریت افراد با تجربه و ریش سفید درهمان صنف حل کند افزود: همگان بر این امر واقفیم که در امور مختلف اجتماعی مردم باید میدان دار باشند و در این میان تشکیل انجمن دخالت در امور بازار یا هر صنف دیگری نیست بلکه کمکی در راستای راهبری بهتر امور است.

مدیرکل تبیغات اسلامی اردبیل بازار را ستون فقرات جامعه عنوان کرد و گفت: انجمن اسلامی و بسیج اصناف و بازاریان می‌توانند در بحث جهاد تبیین با مشاوره دادن، ارائه محصولات فرهنگی و آموزشی و تبیین در دو قالب آموزش مجازی یا حضوری در اراتقای سطح آگاهی اصناف تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha