بیش از ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد اردبیل هستند
کد خبر: 4139057
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:

بیش از ۹۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد اردبیل هستند

مدیرکل کمیته امداد در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: ۹۳۵ بیمار خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند که بخش مهمی از هزینه‌های درمانی آن‌ها توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امدادبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، ۱۶ اردیبهشت ماه، در این دیدار اظهار کرد: هم اکنون ۱۱ درصد خانوار و 7/2 درصد جمعیت استان، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد مددجویان شهری و ۴۵ درصد روستایی هستند، بیان کرد: رسیدگی به مددجویان ساکن در مناطق محروم، همواره در اولویت کمیته امداد قرار دارد که پاسخگویی به نیاز‌ها اساسی آن‌ها همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و مردم نیک‌اندیش را می‌طلبد.

حسین‌نژاد با اعلام اینکه ۱۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه‌های اجتماعی برخوردار هستند، بیان کرد: یکی از راهکار‌ها برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت، بهره‌گیری از بیمه‌های اجتماعی است تا مددجویان پس از بازنشستگی بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۹۳۵ بیمار زمین‌گیر و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: در سال گذشته، بالغ بر ۲۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه بابت کمک هزینه نگهداری به این بیماران مساعدت شده است.

وی با یادآوری اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل می‌شوند، تصریح کرد: قدردان کمک‌های خیران و نیکوکاران هستیم که کمیته امداد را در یاری‌رسانی به چنین بیمارانی یاری می‌کنند، اما رسیدگی به تمام مشکلات آن‌ها باید به صورت هدفمندتر و با راهبرد والاتری صورت پذیرد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه منسجم‌ترین و شفاف‌ترین اطلاعات نیازمندی خانواده‌ها در اختیار کمیته امداد قرار دارد، بیان کرد: لازم است که برنامه‌ریزی‌های لازم توسط دستگاه‌های حمایتی برای حمایت از این نیازمندان صورت گیرد.

در ادامه این دیدار، مهدی نیک‌سیرت، مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل نیز با بیان اینکه کار کمیته امداد با این همه وسعت کاری، پر خیر و برکت و در عین حال لذت بخش است، گفت: این امر توفیق الهی است که در خدمت اقشار نیازمند جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات کارکنان کمیته امداد هم شایسته است و هم توشه‌ای برای آخرت است، اظهار کرد: تمرکز روی درد محرومان فرسودگی‌های روحی و روانی را همراه دارد که امدادگران این نهاد آن را به جان خریده‌اند.

نیک‌سیرت با بیان اینکه در کنار کمیته امداد هستیم تا بخشی از مشکلات نیازمندان برطرف شود، افزود: برای کمک به تامین هزینه‌های درمانی و یاری‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، آمادگی همکاری با این نهاد را داریم.

انتهای پیام
captcha