علما در مسیر ترویج آموزه‌های دینی مجاهدتی خاموش دارند
کد خبر: 4134761
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

علما در مسیر ترویج آموزه‌های دینی مجاهدتی خاموش دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: علما همیشه در مسیر نشر و ترویج آموزه‌های دینی و انتقال پیام راستین کلام الهی و سفارش انبیا و اولیا مجاهدتی خاموش داشتند.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ۲۷ فروردین‌ماه، در مراسم سالگرد رحلت امام جمعه فقید اردبیل در مسجد میرزا علی‌اکبر اظهار کرد: در همه ادوار تاریخی علما در مسیر نشر و ترویج آموزه‌های دینی و انتقال پیام راستین کلام الهی و سفارش انبیا و اولیا مجاهدتی خاموش و گاه با عده قلیلی داشتند در حالی که تبلیغات دشمنان در مبارزه با دین الهی گسترده بوده است.

وی تصریح کرد: نصرت الهی مانع از آن شده که این آئین الهی در مسیر انحراف و انحطاط قرار گیرد بلکه در سایه تلاش و مجاهدت روحانیون و علما بیشترین تأثیرگذاری را در جامعه و تربیت انسان‌های شایسته شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اردبیل را خطه عالم‌پرور در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: بزرگان زیادی از این خطه بلند شده و هدایت مردم را بر عهده گرفتند و با مجاهدت و تلاشی دلسوزانه در احیای اندیشه اسلام و شیعه کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشتند.

آیت‌الله عاملی افزود: علمایی همچون آیت‌الله مشکینی، مروج و سایر فقها در عصر معاصر نیز ادامه‌دهنده راه سلف شایسته خود بودند و توانسته‌اند در سنگر علم، عمل و همراهی با مردم کارنامه‌ای قابل قبول بگیرند.

وی یاد و خاطره آیت‌الله مروج امام جمعه فقید و مردمی این دیار را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: مردم اردبیل خاطرات به یادماندنی از این عالم وارسته دارند و قطعاً در ادامه مسیر تربیت شاگردان او شاهد مؤثرترین حرکت‌ها در عالم اسلام و تشیع خواهیم بود.

آیت‌الله عاملی از علما به عنوان مجاهدان طریق معنویت و جهاد تبیین در عصر معاصر یاد کرد و ادامه داد: هر چند جبهه معاند سعی می‌کند تا بین مردم و علما فاصله بیندازد و یا در دهه‌های اخیر مردم را نسبت به علما بدبین کند اما بسیاری از علما سعی کردند با حضور در جمع مردم خیرخواهی و نیک‌اندیشی را ترویج و زمینه اعتلای جامعه اسلامی را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل پیشتازی علما را در مسیر همراهی و همگامی مردم و حل مشکلات و مسائل یادآور شد و اضافه کرد: همواره علما با موعظه، پندها و نصایح خود سعی کردند تا زمینه اصلاح‌گری را در جامعه مهیا کنند و قطعاً در این سنگر باز هم همراهی بیشتری را با مردم نشان خواهند داد.

انتهای پیام
captcha