اقدامات کمیته امداد در اشتغال عزت مددجویان را رقم زده است
کد خبر: 4134426
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
آیت‌الله عاملی:

اقدامات کمیته امداد در اشتغال عزت مددجویان را رقم زده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اشتغالی که در نهاد کمیته امداد برای مددجویان ایجاد شده زمینه عزت‌آفرینی آنها را بیشتر فراهم کرده است.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، ۲۶ فروردین‌ماه، در مراسم سفره افطاری در اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد نهاد مبارک و ثمربخش انقلاب اسلامی است که توانسته گروه‌های آسیب‌پذیر را حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از جامعه هدف خود انجام دهد.

وی اقدامات متنوع کمیته امداد را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: چنین نهاد ارزشمند حمایتی در دنیا بی‌نظیر است و شایسته است همه آحاد جامعه در کمک و مساعدت به این نهاد وارد میدان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به شناسایی چهار هزار یتیم در استان و ضرورت کفالت آنها را یادآور شد و تصریح کرد: انسانی که دستگیر محرومان و ایتام می‌شود، وجدان راحتی دارد و هیچ وقت در زندگی امید و نشاط را از دست نمی‌دهد.

آیت‌الله عاملی ضرورت حمایت از ایتام و نوازش فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست را یادآور شد و افزود: در آیات و روایات الهی بیشترین تاکید بر سرپرستی ایتام شده و جامعه‌ای که نسبت به ایتام بی‌اعتنایی و یا بی‌رحمی کنند قطعا از مدار هستی ساقط خواهد شد.

وی به قاعده کلی ارحم، ترحم اشاره کرد و ادامه داد: همچنان 120 یتیم در این استان فاقد حامی است که امیدواریم به برکت ماه مبارک رمضان امسال و امیر یتیمان حضرت علی (ع) افراد جامعه ما در سرپرستی این ایتام قوی سبقت از هم بربایند و در این زمینه داوطلبانه مشارکت کنند.

آیت‌الله عاملی اقدام تحسین‌برانگیز کمیته امداد را در ایجاد اشتغال و رسیدن به خودکفایی خانواده‌های نیازمند یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز کارهای ارزشمندی انجام شده و انتظار می‌رود همچنان اشتغال پایدار در این نهاد مورد توجه قرار گیرد.

وی توزیع 54 هزار بسته غذایی را در ماه مبارک رمضان امسال بین نیازمندان یادآور شد و اضافه کرد: برپایی سفره‌های ساده و همچنین مشارکت در پویش اطعام مهدوی از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری است که در شهرها و مناطق مختلف به شایستگی انجام شده است.

آیت‌الله عاملی تأمین سرپناه برای گروه‌های آسیب‌پذیر را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: جای فخر و مباهات است که در طرح نهضت ملی مسکن برای این خانواده‌ها پرداخت 40 میلیون تومان آورده اولیه از سوی این نهاد تقبل شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این حرکت‌ها در حقیقت زمینه حمایت و پشتیبانی‌های واقعی را رقم زده و انتظار می‌رود حرکت‌های مؤثری را در تأمین سرپناه برای خانواده‌های نیازمند شاهد باشیم.

آیت‌الله عاملی از کمیته امداد به عنوان نهاد مورد اعتماد و وثوق یاد کرد و گفت: مردم می‌توانند صدقات و دیگر نذورات رد مظالم، دفع بلا و دیگر پرداختی‌های خود را به این نهاد انجام داده و در امر کمک به نیازمندان مشارکت کنند.

وی تهیه تجهیزیه برای مددجویان تحت پوشش به ویژه زوجین در آستانه ازدواج را از دیگر اقدامات کمیته امداد و مساعدت خیرین اعلام کرد و افزود: در این شرایط سخت اقتصادی تهیه جهیزیه با هزینه‌های هنگفت بسیار کار دشوار و سنگینی است و کمیته امداد در این حوزه ورود پیدا کرده تا پنج قلم از وسایل خانه را برای زوجین تهیه کند.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد:‌ کمیته امداد یادگار ارزشمند حضرت امام و نفس مبارک آن بنیان‌گذار عالیقدر است که در سال‌های اخیر منشأ خیر و برکت بوده و همواره از این نهاد به عنوان نهاد خیرخواه یاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مساعدت خیرین را حرکتی ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: از گروه‌های مختلف به ویژه پزشکان، مهندسان، بازاریان و تولیدکنندگان در عرصه تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و کمک فقرا و نیازمندان ورود خوبی را داشتند که قطعا این کمک‌ها همچنان با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha