ضرورت تدوین برنامه‌های جامع فرهنگی به‌مناسبت گرامیداشت هفته حکیم نظامی
کد خبر: 4127814
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

ضرورت تدوین برنامه‌های جامع فرهنگی به‌مناسبت گرامیداشت هفته حکیم نظامی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تدوین برنامه‌های جامع فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوع در راستای گرامیداشت روز و هفته گرامیداشت حکیم نظامی در اردبیل اجرایی می‌شود.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، 21 اسفندماه، در آیین گرامیداشت هفته حکیم نظامی در اردبیل اظهار کرد: بنا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۲۱ اسفندماه به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی در تقویم رسمی کشور ثبت شده که هر ساله وزارتخانه متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تدوین برنامه‌های جامع فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوعی را در راستای گرامیداشت این روز و هفته اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه و خاستگاه فرهنگ در شهرستان نمین گفت: برگزاری مستمر برنامه‌های شعر و نشست‌های ادبی و حفظ و تکریم جایگاه شعر و ادب در شهرستان نمین ستودنی است.

رجبی با تاکید بر اینکه توسعه و رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها مستلزم نگاه ویژه از سوی مسئولان آن منطقه می‌باشد افزود: خوشبختانه فرماندار شهرستان نمین با توجه به موقعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان توانسته است با هنرمندان و قشر فرهنگی رابطه خوبی برقرار کند و ما در تلاش هستیم تا با تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری نمین و عنبران بتوانیم در خدمت مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان نمین باشیم.

طیب امینی، فرماندار نمین نیز در این نشست ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و متولیان این برنامه عنوان کرد: برگزاری نشست‌های ادبی مختلف در شهرستان به طور مستمر انجام می‌گیرد و باید بیش از پیش به شاعران اهمیت داده و شاعرانی همچون نظامی را به جامعه معرفی کنیم.

وی در ادامه از نویسندگان و شاعران شهرستانی و استانی به جهت قرائت اشعار دلنشین در وصف حکیم نظامی قدردانی نمود و اظهار کرد: تاثیرگذاری شما قشر فرهیخته در جهت‌دهی افکار عمومی و ایجاد رفتارهای جدید متناسب با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به مراتب بیشتر از سایرین است لذا وظیفه خطیری را در مقابله با تهاجمات فرهنگ منحط غربی دارید.

انتهای پیام
captcha