توزیع ناعادلانه امکانات شهری و روستایی عامل مشکلات فرهنگی و اجتماعی است
کد خبر: 4127315
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

توزیع ناعادلانه امکانات شهری و روستایی عامل مشکلات فرهنگی و اجتماعی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ارتباط بحران‌های اقتصادی با آسیب‌های اجتماعی، توزیع ناعادلانه امکانات درشهرها و روستاها و محلات را از علل مهم مشکلات جامعه به ویژه مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست.

جلال آفاقی معاون رئیس کل دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل، ۲۰ اسفندماه، در جلسه مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل اظهار کرد: توزیع ناعادلانه امکانات شهری و روستایی، عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ارتباط بحران‌های اقتصادی با آسیب‌های اجتماعی، توزیع ناعادلانه امکانات درشهرها و روستاها و محلات را از علل مهم مشکلات جامعه به ویژه مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل به جرایم و آسیب هایی همچون طلاق، حاشیه نشینی، مهاجرت، بیکاری و خشونت اشاره کرده، رابطه بحران های اقتصادی با رشد و افزایش جرایم و آسیب ها را رابطه ای مستقیم عنوان کرد.

وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات در محلات و شهرها و روستاها، آن را از علل مهم مشکلات جامعه به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست.

آفاقی با تاکید بر نقش مشارکت مردمی و تاثیر و قدرت حضور مردم در صحنه، اهمیت مسئولیت اجتماعی را دراصلاح جامعه یادآور شد.

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل در این جلسه و در جمع مطالبه گران استان، ضمن ذکر اوصاف فرد مطالبه گر، مطالبه اصولی و منطقی و براساس قانون و موازین شرعی، مطالبه گری به عنوان عدالت خواهی، نقد توام با ارائه پیشنهاد و راه حل، احیای حقوق عامه، همگانی نمودن مبارزه با فساد و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان محورهای مهم برای رویکرد یک مطالبه گر در جامعه خواند.

وی با تشریح جایگاه رسانه به عنوان یکی از کانال های مطالبه گری در جامعه و قلمداد نمودن اصحاب رسانه به عنوان یاوران پیشگیری و دیده بانان اجتماعی، از حمایت همه جانبه تشکیلات قضایی استان نسبت به مطالبه گری های قانونی برای رشد و توسعه جامعه و هراقدامی که موجب تقویت امید و امید آفرینی در جامعه باشد، خبر داد.

انتهای پیام
captcha