فعالیت برخی دستگاه‌های اجرایی اردبیل در حوزه نماز رضایت‌بخش نیست
کد خبر: 4110047
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

فعالیت برخی دستگاه‌های اجرایی اردبیل در حوزه نماز رضایت‌بخش نیست

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با انتقاد از فعالیت برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز که رضایت‌بخش و مطلوب به نظر نمی‌رسد، گفت: بایستی در انجام فریضه واجب الهی نماز بیش از هر زمان دیگر با احساس مسئولیت حضور پیدا کنیم.

الله شکر عبدی مدیرستاد اقامه نماز اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، پنجم دی‌ماه، در مراسم تجلیل از ارگان‌های مختلف نماز در اردبیل اظهار کرد: گرامیداشت نماز و ترویج آن هم به صورت جماعت در ادارات و دستگاه‌های مختلف در سال 1400 مورد رصد قرار گرفت تا بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده به صورت ملی دستگاه‌های اجرایی، فعالیت‌های خود را در سامانه سجاده ثبت و مستندات را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته با تشکیل کمیته ارزیابی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف انجام شده فعالیت 71 دستگاه استان در حوزه نماز مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت که البته در این ارزیابی دستگاه‌های انتظامی و نظامی حضور نداشتند و 14 دستگاه در استان اردبیل در ارزیابی نمره 91 تا 100 را کسب کردند که قابل تقدیر ویژه هستند.

وی افزود: 24 دستگاه نمره 80 تا 90، 26 دستگاه نمره 61 تا 80 و هفت دستگاه نیز نمره کمتر از 60 را به دست آوردند که به ترتیب شایسته تقدیر، قابل قبول و قابل تذکر بودند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل به تجلیل از 14 دستگاه برتر و شایسته تقدیر در حاشیه شورای اداری استان اشاره کرد و ادامه داد: کمیته نظارت و داوری نتایج ارزیابی خود را با اعمال رویکردهای کمی و کیفی انجام داده و سعی کردند فعالیت‌ها را به صورت مناسب مورد توجه قرار دهند.

عبدی با انتقاد از فعالیت برخی دستگاه‌های اجرایی در حوزه نماز که رضایت‌بخش و مطلوب به نظر نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: باید در انجام فریضه واجب الهی نماز بیش از هر زمان دیگر با احساس مسئولیت حضور پیدا کنیم.

وی ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز در استان و شهرستان‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: تنها در شهرستان نیر در کنار برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز، جشنواره شهرستانی نماز را شاهد بودیم.

عبدی بیان کرد: در قالب جشنواره علمی، پژوهشی نیز که از فجر سال گذشته شروع شده تا فجر امسال به آثار ارسال شده تا آخر دی ماه هدایایی تقدیم خواهد شد که هنرمندان استان اردبیل می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد: بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد و تلاشمان بر این است تا با محوریت نماز، مدرسه، خانواده، مسجد و دانشگاه، معلمان آینده این اجلاس را به صورت استانی و شهرستانی نیز برگزار کنیم.

عبدی با انتقاد از وضعیت نامطلوب نمازخانه‌های بین راهی و مجتمع‌های خدمات رفاهی در مسیر استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از جایگاه ممتاز معنوی و ارزشی برخوردار است، در شأن این استان نیست که نمازخانه‌هایی با این شرایط نامطلوب داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا آئین‌نامه ترویج و توسعه نماز را به عنوان یک اولویت در سال‌جاری مد نظر قرار داده و بر اساس تفاهمنامه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده را در قالب مستندسازی در سامانه سجاده بارگذاری کنندو در پایان جلسه شورای اداری استان اردبیل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بنیاد شهید، استاندارد و صدا و سیما به عنوان دستگاه‌های منتخب حوزه نماز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha