پژوهش‌های دانشجویی حوزه نماز در اردبیل حمایت می‌شود
کد خبر: 4103475
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

پژوهش‌های دانشجویی حوزه نماز در اردبیل حمایت می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از برپایی نماز جماعت در سطح دانشگاه خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز باید برنامه‌های فرهنگی مختلفی از جمله کارهای پژوهشی و نمایشگاه‌های کتاب در این حوزه اجرا شود.

جلسه ستاد اقامه نماز اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی،‌ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، هشتم آذرماه، در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند متعال بر اقامه نماز تاکید جدی کرده و با توجه به آثار فعالیت‌های جمعی باید نماز‌های یومیه را تلاش کنیم به صورت جماعت برگزار شود چراکه بسیاری از کارهای فرهنگی نیز در کنار نماز جماعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در دوران شیوع بیماری ویروسی کرونا، افزود: با همت مجموعه عوامل ستاد اقامه نماز، نماز جماعت در دوران شیوع بیماری کرونا در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شد.

حسنی با بیان اینکه به تمامی خوابگاه‌های دانشگاه محقق اردبیلی مبلغ و ائمه جماعات اعزام می‌شود تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر خوشبختانه در سطح دانشگاه محقق اردبیلی به صورت روزانه ۱۰ مورد نماز جماعت برپا می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی عملکرد کانون‌های مهدویت و یاوران قابل تقدیر دانست و بیان کرد: در سال‌های اخیر کانون‌های دانشجویی مهدویت و یاوران نماز عملکرد و فعالیت‌های خوبی داشته اند که قابل تقدیر و قدردانی است، به طوری‌که در سال ۹۸ کانون مهدویت به لحاظ ارزیابی عملکردی رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود.

وی با تاکید بر حمایت از پژوهش‌های دانشجویی حوزه نماز، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی به دنبال حمایت از پژوهش‌ها و به ویژه پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با موضوع نماز هستیم و همچنین باید برنامه‌های فرهنگی مختلف در حوزه ترویج فرهنگ نماز صورت گیرد.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه اعضای ستاد اقامه نماز دانشگاه محقق اردبیلی نیز به بیان نظراتی پرداختند.

انتهای پیام
captcha