کمبود فضای آموزشی مدارس اردبیل بسیار نگران کننده است
کد خبر: 4105760
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

کمبود فضای آموزشی مدارس اردبیل بسیار نگران کننده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود فضای آموزشی استان اردبیل شمار دانش‌آموزان به بالای 40 نفر در کلاس رسیده است که این یک مشکل اساسی است و در حل این مشکل باید تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

کلاس درسبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، 19 آذرماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و تجهیز اردوگاه مقدس اردبیلی محقق شده و این اردوگاه در حال حاضر پذیرای 700 دانش‌آموز و فرهنگی است که باید اقدامات لازم در راستای تجهیز و نوسازی آن مبنای کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: طرح احداث دانشگاه فرهنگیان با یک هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه در دستور کار قرار گرفته و نیازمند تخصیص اعتبار است که در صورت توجه به این موضوع به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم تا بتوانیم شاهد اجرایی و آماده شدن طرح باشیم که نیاز به اعتبار ملی دارد و در این زمینه تمهیدات لازم به کار گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرستان‌های استان جدی بوده و با توجه به اینکه اکثر واحدهای آموزشی فرسوده و نیازمند نوسازی هستند بنابراین باید در این زمینه اقدامات اساسی برای رفع مشکلات و موانع موجود انجام شود تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

صفری خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود فضای آموزشی استان اردبیل شمار دانش‌آموزان به بالای 40 نفر در کلاس رسیده است که این یک مشکل اساسی است و در این زمینه باید تمهیدات لازم جهت رفع مشکل به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: 80 مدرسه کانکسی و سنگی در استان اردبیل وجود دارد که برای حذف آن به 2 هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه نیاز است، همچنین نیازمند 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس فرسوده استان هستیم و از طرفی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان نیز نیازمند 5 هزار و 842 میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام
captcha